Auto&Techno
Najluxusnejšie Fordy ponesú prívlastok Vignale
Erik Stríž, 27. septembra 2013 12:00Koncept Ford Mondeo Vignale Foto: Ford
V minulosti bola značka Vignale na veľmi podobnej úrovni, ako dnes poznáme Pininfarina, Bertone a Zagato. Ale rovnako ako Giugiaro Italdesign a Ghia bola zahrnutá do väčšieho automobilového koncernu a v ňom vždy nie je priestor pre okázalosť, cieľom je efektivita. Teraz meno je späť vo forme novej luxusnej sub-značky pre európsky trh.Koncept Ford Mondeo Vignale Foto: Ford
Ford Mondeo Vignale je dnes konceptom, ktorý sa dožil prevedenia do funkčného prototypu. Zároveň je predstaviteľom toho, ako Ford vidí budúcnosť prémiových automobilov a ich postupnú tvorbu za účasti samotného zákazníka. Ten je dokonca posadený o niečo vyššie, až do pozície klienta - pána. Značka Vignale by sa podľa slov automobilky, ktorá sa v minulosti zaslúžila prakticky o celý súčasný automobilový priemysel, mala stať vrcholovým prevedením všetkých modelových radov. Svoj Vignale by teda mala dostať napríklad aj taká Fiesta, ktorá dnes rozhodne nepatrí medzi prémiové či luxusné vozidlá.
Klient si vyberie všetko
V rámci projektu Vignale chce Ford ponúknuť mimoriadne širokú škálu príslušenstva, materiálov, technológií a iných doplnkov, ktoré si vyberie samotný klient na základe individuálneho dohovoru s predstaviteľom automobilky.
Koncept Ford Mondeo Vignale Foto: Ford
Ford tento proces vo svojom propagačnom videu prirovnáva k tvorbe obleku na mieru. Zaujímavé je, že aj keď je Vignale postavený na Mondeu, na vozidle a ani v jeho interiéri nenájdete žiadne štítky s nápisom Mondeo. Koncept Ford Mondeo Vignale Foto: Ford
Ford chce značke Vignale navrátiť niekdajšiu prestíž a to si vyžaduje celkom nový prístup s kompletným prepracovaním základu. Keď sa solventný zákazník rozhodne pre značku Vignale, dostane popri možnosti širokého výberu detailov aj doživotne bezplatné služby čistenia automobilu. Vignale iba pre Európu
V ponuke Fordu sa značka Vignale objaví v priebehu roku 2015 a napriek tomu, že najväčšie odbytisko Fordu je v Spojených štátoch, značka bude dostupná iba v Európe.
Koncept Ford Mondeo Vignale Foto: Ford
Ťažko povedať, prečo sa Ford rozhodol pre takéto riešenie, s veľkou pravdepodobnosťou sa obáva priveľkej konkurencie. V USA žne veľkú popularitu najmä značka Acura (lokálne premenovaná Honda), ktorá by sa mohla postaviť do boja s pripravovanou Vignale.