Auto&Techno
Mondeo má už 20 rokov. Pozrite sa, ako sa menilo
, 26. septembra 2013 14:00
Ford Mondeo Xpression z roku 2013. Foto: FordZačalo to v roku 1993
Vtedy sa na trhu objavila prvá generácia Mondea po ukončení päťročného programu vývoja v hodnote 3 miliárd libier. V roku 1994 sa stalo Automobilom roka. Počas svojej existencie získalo ešte niekoľko ocenení z celej Európy.
Prvá generácia modelu Ford Mondeo z roku 1993. Foto: FordModernizácia a potom nové Mondeo
Prepracované Mondeo s modernizovaným dizajnom sa dostalo na trh v roku 1996. Súčasťou voliteľnej výbavy už boli aj bočné airbagy. Tie sa o dva roky neskôr stali súčasťou štandardnej výbavy.
Prvá generácia modelu Ford Mondeo z roku 1997. Foto: Ford
Druhá generácia modelu Ford Mondeo z roku 2001. Foto: FordTretia generácia po Bondovi
Spoločnosť Ford predstavila Mondeo tretej generácie v roku 2007. Bolo to rok na to, ako sa Mondeo objavilo na striebornom plátne v úlohe Bondovho auta vo filme Casino Royal.
Ford Mondeo z roku 2007 známy ako Bondove auto vo filme Casino Royal. Foto: FordNa scénu prišiel EcoBoost
Modernizácie v podobe najnovšej technológie zážihových motorov EcoBoost sa Mondeo dočkalo v roku 2010. K tomu sa pridali aj ďalšie zaujímavé funkcie, ako napríklad systém výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu, systém na sledovanie pozornosti vodiča a automatické diaľkové svetlá.
Tretia generácia modelu Ford Mondeo z roku 2010. Foto: FordPred nedávnom Ford modernizoval Mondeo s cieľom dosiahnuť emisie CO2 na úrovni 119 g/km a spotrebu paliva 4,6 l/100 km. Tieto parametre dosahuje motor Duratorq s objemom 2,0 l a výkonom 163 koní.
Mondeo obsahuje taktiež funkciu inteligentného rekuperačného dobíjania ako súčasť technológií Ford ECOnetic, ďalej informačný systém vodiča Ford EcoMode a stalo sa prvým modelom značky Ford s aktívnou maskou chladiča, ktorá znižuje aerodynamický odpor.
Nový príde koncom budúceho roka
Koncom roka 2014 sa na trh dostane úplne nové globálne Mondeo, ktoré už bude pod kapotou skrývať aj slávny jednolitrový motor EcoBoost, vďaka ktorému sa zníži spotreba paliva. V ponuke sa objaví aj hybridná zážihovo-elektrická pohonná jednotka, adaptívne svetlomety čisto s technológiou LED (prvé vo svojej triede) a európsky debut budú mať aj nafukovacie zadné bezpečnostné pásy, ktorých účelom je obmedziť riziko zranenia hlavy, krku a hrudníka cestujúcich na zadných sedadlách.









