Auto&Techno

Nový Ford Fiesta: Všetko pre nižšiu spotrebu

"Na slovenskom trhu sa už pohybuje nový model Fiesta z dielne Ford. Predáva sa aj s novým trojvalcovým motorom EcoBoost a novou prevodovkou PowerShift."

, 22. apríla 2013 6:00
Ford Fiesta Foto: Ford
Nová Fiesta stavia na 36-ročnej histórii, počas ktorej sa niekoľkokrát stala najpredávanejším malým autom v Európe. Po celom svete sa predalo viac ako 15 miliónov kusov. V súčasnosti je na slovenskom trhu už nová generácia tohto modelu.

Dizajn


Už na pohľad vás nesklame. Nová Fiesta je stelesnením dynamiky. Z profilu pripomína kupé. Výrazná stúpajúca línia pod oknami vytvára klinovitý tvar, ktorý začína na predných blatníkoch so zvýraznenými oblúkmi a končí na zadnej časti karosérie. Zmenila sa aj predná maska, v ktorej sú zasadené predné svetlomety vylepšené o funkciu automatického rozsvecovania.

Dizajnové zmeny si všimnete aj po nástupe do auta. Úplne nové sú napríklad sedadlá, ale aj navigácia.

Bezpečnosť a výbava


„Ford Fiesta získal v testoch Euro NCAP 5 hviezdičiek a je to najbezpečnejšie vozidlo v ochrane dospelej posádky, čomu prispela prítomnosť štandardných 7 airbagov a prvkov bezpečnosti ako ESP, asistent rozjazdu do kopca, elektronický brzdný asistent a mnohé ďalšie,“ hovorí Ján Vrábel zo spoločnosti Summit Motors Slovakia.

Ford Fiesta Foto: Ford
Fiesta ako jediná v triede ponúka systém aktívneho brzdenia Active City Stop, ktorý automaticky aktivuje brzdy, ak zistí, že vozidlo pred vami zastavilo. Vo výbave má aj vyhrievanie čelného skla Quick Clear.

Zaujímavosťou je systém MyKey. Umožňuje nastaviť obmedzenia mladým vodičom v záujme bezpečnosti. Svojim deťom dáte kľúč, na ktorom prednastavíte, akou rýchlosťou môžu ísť, ako hlasno môžu pustiť audio systém, zabránite tomu, aby vypli parkovacieho asistenta a podobne. Pozrite si vo videu, ako MyKey funguje.



Fiesta pripravila ešte jedno prekvapenie. „Úplným špecifikom Fiesty je nový systém Ford SYNC, komunikačno-zábavný systém, ktorý má aj svoju bezpečnostnú funkciu, a to je funkcia núdzového volania na linku 112,“ hovorí Ján Vrábeľ. To znamená, že okrem ovládania hudby a telefonovania je jeho súčasťou funkcia núdzového volania, ak dôjde k dopravnej nehode a budú aktivované airbagy.

Motorizácia a prevodovka


Nová Fiesta skrýva pod kapotou motor roka 2012, trojvalcový EcoBoost s výkonom 100 koní a 125 koní. Tento motor je známy aj z iných modelov značky Ford. „Litrový EcoBoost predávame od júna minulého roku. Dostal sa do modelov Focus, B-Max či Grand C-Max. Za túto dobu sme predali niekoľko stoviek vozidiel s týmto motorom,“ hovorí Ján Vrábel a dodáva, že hoci životnosť motora overí až čas, zatiaľ sú reakcie zákazníkov veľmi pozitívne.



Novinkou je prevodovka PowerShift. Je to šesťstupňová automatická prevodovka. „Špecifikom tejto prevodovky je, že nie je zásadný rozdiel v spotrebe voči štandardným päťstupňovým manuálnym prevodovkám. V porovnaní s klasickým automatom, ktorý Ford používal v predchádzajúcich modeloch Fiesty, táto prevodovka urýchľuje radenie medzi jednotlivými prevodovými stupňami. A to, že je prevodov šesť, zlepšuje jazdnú dynamiku,“ uzatvára Ján Vrábel.

Komentáre