Auto&Techno
Chrysler 200 stavil na elegantnú jednoduchosť
Erik Stríž, 28. marca 2014 10:00Chrysler 200 (2015) Foto: Chrysler
Chrysler 200 u nás nie je tak populárny, ako jeho väčší brat, model 300. Tieto dva automobily sa od seba líšia predovšetkým veľkosťou. Tristovka je väčšia, robustnejšia a ťažšia, dvestovka sa pohybuje na úrovniach ako Opel Insignia alebo Audi A4.
Prirovnanie k týmto dvom vozidlám nie je náhodné, od oboch si akoby nová americká dvestovka niečo požičala.
Chrysler 200 (2015) Foto: Chrysler
Dôstojný nástupca
Vzhľad modelu 200 s modelovým rokom 2015 síce zachováva jednoduchosť, čisté línie a eleganciu typickú pre odchádzajúcu generáciu, dôrazne však o sebe dáva vedieť, že patrí do moderného sveta. V tomto modernom svete nachádzajú uplatnenie aj futuristické prvky a imitovaná naturálnosť v tvarovaní karosérie. Ostro zakončené krivky tu nenašli priestor, všetky línie sú hladké, jemné, zaoblené, ale presné.
Predná maska novej dvestovky sa zmenila snáď najvýraznejšie spomedzi všetkých ostatných čŕt charakteristických pre vozidlo. Vzhľad akoby odkopírovaný od Insignie je minulosťou, skôr sa teraz ponáša na staršie vozidlá od Subaru. Výrazný predný vstup chladiča sa po novom vizuálne zmenšil a rozdelil na dve časti a horná časť akoby splýva s prednými svetlometmi. Tie využívajú dispozície LED technológie.
Trocha z Ameriky, kúsok z Nemecka
Silueta vozidla je z profilu nápadná a na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o päťdverové kupé. Nie je to tak, Chrysler 200 nemá ambície zaradiť sa do tejto kategórie. Veľmi čisté a vyladené tvary snáď trocha narúša jedine masívny vydutý blatník nad predným kolesom, ktorý by sme očakávali možno pri takom Mustangu.
Oblé tvary dominujú aj na zadnej časti automobilu, tam však nachádza viac podobností so spomenutým Audi A4. Pri dôkladnejšom skúmaní vidíme, že dizajnéri Chrysler 200 sa pravdepodobne nenechával inšpirovať tvorcami z Nemecka, ale postupným procesom a vylepšovaním staršieho modelu dospeli k určitej podobnosti.
V každom prípade pôsobí dvestovka aj zozadu príťažlivo, zaujmú najmä svetelné pásy z LED diód umiestnené v zadných svetlách. Ich tvar určuje charakter vozidla. Zdvihnuté zakončenie veka kufra ešte raz evokuje podobnosť s Audi A4.
Chrysler 200 (2015) Foto: Chrysler
Typicky americký interiér
Chrysler 200 má krásny interiér, v ktorom pojem ergonomický dizajn nadobúda nový význam. Nesie výrazne americké črty, na ktoré tu v Európe nie sme zvyknutí, nedá sa mu však zaprieť elegancia a pri troche preháňania aj luxusu. Samozrejme, luxus je podmienený nielen ergonómiou interiéru, ale aj kvalitnými materiálmi a doplnkami, v tých sa Chrysler 200 asi nebude pasovať s prémiovými značkami. Napriek tomu dvestovka ponúka viac, ako je u nás bežné.
Základom je malý, ale hrubý volant s ovládacími tlačidlami, palubný počítač s dotykovým displejom, informačná konzola za volantom s analógovými ukazovateľmi a farebným centrálnym displejom. Zvýšenú pozornosť si zaslúži aj menšia stredová konzola so štyrmi otočnými voličmi, elektronickou parkovacou brzdou a niečo vyše tuctom menších tlačidiel. Jeden z otočných voličov slúži ako volič automatickej 9-stupňovej prevodovky.
Pozornosť si nový Chrysler 200 zaslúži aj v súvislosti s čalúnením interiéru. Všetci piati pasažieri vozidla si môžu užívať prémiovosť podmienenú čalúnením prakticky všetkých plôch v interiéri, vrátane drobnejších priestorov za volantom.
Chrysler 200 (2015) Foto: Chrysler
Výkon ako športový roadster
Chrysler 200 s modelovým rokom 2015 sa začne predávať v Spojených štátoch s dvojicou motorov. Menší 2,4-litrový 4-valcový benzínový agregát MultiAir2 poskytne výkon 184 konských síl, silnejší 3,6-litrový motor Pentastar typu V8 ponúkne až 295 koní pod kapotou. To je podľa slov výrobcu najviac v tejto kategórii vozidiel.