Auto&Techno

Nové Bugatti Veyron stojí rovné tri milióny eur

"Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt je celý názov nového vozidla, ktoré si ani napriek extrémne vysokej cene nebude svojich majiteľov hľadať veľmi dlho. "

Erik Stríž, 10. marca 2014 10:00
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Foto: Bugatti


Automobil Bugatti Veyron je fenomén. Nielen vďaka premyslenému marketingu automobilky, ale najmä preto, akí ľudia si ho vyberajú za svoj. Ani cenovka prevyšujúca magickú hranicu jeden milión eur nie je dôvodom, aby sa stal z tohto 1001-koňového superšportu skvelý predajný artikel.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Foto: Bugatti

Prehnane luxusný roadster


Úprava v štýle Grand Sport Vitesse Rembrandt túto pôvodnú cenu navyšuje až na trojnásobok, pričom ponúka exkluzívne farebné prevedenie karosérie, sklápateľnú strechu v štýle Porsche Targa a viac ako 8-litrový motor.

Motor ako z iného sveta


Hnedý Veyron s prívlastkom Rembrandt váži dve tony, dosahuje maximálnu rýchlosť 375 km/h a z nuly na rýchlosť 100 km/h zrýchli za neskutočných 2,6 sekundy. Ktorýkoľvek z týchto údajov stojí za pozornosť a rešpekt, Bugatti k nim pridáva ešte zopár detailov navyše. Motor v automobile má dovedna 16-valcový motor typu W16 s celkovým objemom osem litrov, štvornásobným prepĺňaním a výkonom 1184 konských síl.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Foto: Bugatti

Na prvom mieste je úcta pôvodcovi


Interiér nového Veyronu sa nesie v rovnakom duchu, v akom je navrhnutá farebná škála karosérie. Dominujú teplé jemné farby na čele s tmavšou béžovou, pričom celý interiér je čalúnený do kože. Kožené poťahy nájdete na sedadlách, volante, prístrojovej doske, dverách, na zadnej stene za sedadlami a aj na voliči prevodovky. Jedine stredová konzola má lesklý povrch s typicky drevenou textúrou. Zaujímavosťou je množstvo použitých štítkov s vyobrazením slona stojaceho na podstavci. Toto logo nadizajnoval ešte sám slávny Rembrandt Bugatti, ktorému takto automobilka aj takmer sto rokov po jeho smrti prejavuje úctu.

Cieľom Bugatti nebolo snažiť sa držať krok s ostatnými výrobcami, skôr im chce tvoriť akýsi protipól. Možno aj preto v automobile nenájdete klasický centrálny displej, na stredovom paneli nachádzame iba redukované množstvo okrúhlych budíkov s luxusným prevedením.


Magická trojka


Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt sa vyrobí v limitovanej edícii iba troch kusov, každý s cenovkou tri milióny eur.

Komentáre