Auto&Techno
BMW X4: Veľké malé kupé
Erik Stríž, 7. marca 2014 10:00BMW X4 Foto: BMW
Nové BMW X4 bude stáť medzi malým SUV X3 a majestátnym vozidlom X5, pričom z každého si vezme trochu ingrediencií, najviac sa však bude ponášať na pripravované BMW X6. Bude akousi jeho zmenšenou a cenovo dostupnejšou alternatívou.
BMW X4 Foto: BMW
Automobilový zlepenec
BMW X4 je po stránke vzhľadu zmesou všetkého, čo je dnes pre automobilku BMW typické. Predná maska vozidla sa nápadne ponáša na najnovšie BMW X5, veľkosťou však pripomína menšie X3. Kupé prevedenie karosérie napovedá o príbuznosti s modelom X6, ale zadok auta bol navrhnutý akoby cez kopírovací papier z nákresov modelu BMW radu 5 GT. Výsledok môže na prvý pohľad pôsobiť ako proporčne nevyvážený, ako taký zlepenec, avšak z fotografií je málokedy možné odhadnúť skutočný charakter vozidla. Vyzerá to tak, že BMW X4 je tak “trocha iné BMW”.
Zadok novej X4 pripomína modely 3 a 5 GT Foto: BMW
Hlavne pútať pozornosť
Automobilka sa však netají tým, že sa model X4 prezentuje ako extravagantný, extrovertný. Vyzdvihuje jeho športový charakter a technickú príbuznosť s modelom X3, na ktorého základoch je novinka postavená. Doslovne a fakticky, automobily zdieľajú rovnaký podvozok. V modeli X4 však vodič a spolujazdec sedia o dva centimetre nižšie.
Nové BMW X4 sa bude dodávať aj so športovým paketom M Sport, ponúkne progresívne motory, platformu xDrive pre pohon všetkých kolies, systémy Performance Control, EfficientDynamics, Auto Start Stop a štandardne aj BMW ConnectedDrive.
BMW X4 Foto: BMW
Interiér sme už videli. Veľakrát
Kokpit vozidla je naďalej tým starým dobrým a dnes už typickým bavorským interiérom. V porovnaní s BMW X3 nenachádzame výraznejšie odlišnosti, interiéru dominuje plast, futuristický volič automatickej 8-stupňovej prevodovky, masívna stredová konzola a centrálny farebný displej. Ukazovatele za volantom sú analógové, medzi nimi svieti menší monochromatický displej s farebnými piktogrammi. Na stredovej konzole nachádzame aj multifunkčný ovládač systému iDrive, pri voliči prevodovky tlačidlá voľby jazdného režimu a elektronickú parkovaciu brzdu. Tlačidiel je tu skutočne neúrekom, avšak pre stáleho zákazníka BMW nepredstavujú nič nové.
BMW X4 Foto: BMW
BMW X4 odvezie celkovo piatich pasažierov vrátane vodiča, aj keď na prvý pohľad sú zadné sedadlá iba dve. V tomto prípade aplikovalo BMW rovnaký spôsob schovania prostredného sedadla, ako v prípade modelu X6. Súčasťou tohto stredného sedadla je aj vyklápateľná lakťová opierka s menším ukladacím priestorom.
Šesť motorov, jedna prevodovka
Na začiatku predaja budú v ponuke predajcov tri benzínové a tri naftové motory. Tie budú pokrývať výkonové spektrum od 184 (135 kW) do 313 koní (230 kW) a nebude medzi nimi chýbať ani očakávaný 2-litrový naftový agregát s výkonom 190 koní (140 kW).
Zatiaľ nevieme, ako si BMW svoj nový model nacení. Isté je iba to, že bude drahší ako X3, určite by však nemalo dosahovať úroveň modelu X5. Predpokladáme, že ceny a ďalšie detaily o automobile budú zverejnené krátko po ženevskom autosalóne.