Auto&Techno

BMW radu 4 Cabrio: Jachta na kolesách

"BMW oficiálne ukázalo podobu prvej generácie kabrioletu radu 4. Vzhľadom je prakticky totožné s kupé variantom, štartuje však novú éru otvorených automobilov strednej triedy v ponuke BMW. "

Erik Stríž, 16. októbra 2013 6:00
BMW 4 Cabrio Foto: BMW


Nové BMW radu 4 Cabrio si musíte zamilovať na prvý pohľad. Aj keď sa to na fotografiách nezdá, v skutočnosti ide o veľký automobil, v ktorom sa nebude tlačiť ani jeden zo štyroch pasažierov. V porovnaní s poslednou generáciou kabrioletu radu 3 celková dĺžka narástla o 26 mm na 4638 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm na 2810 mm, zreteľne sa teda skrátili previsy.



Ďalším viditeľným zvýraznením športovosti je rozšírenie predného rozchodu kolies o 45 mm, zadného dokonca až o 81 mm. Automobilka tvrdí, že práve dizajn je základom atraktivity a sebavedomej osobnosti kabrioletu a nám neostáva nič iné, ako súhlasiť. Z dizajnu vozidla je navyše možné celkom dobre vyčítať aj to, ako sa bude správať na ceste. V prípade BMW radu 4 Cabrio má jazdná dynamika výrazne športový charakter, rovnako ako jeho dizajn.

Špičková jazdná dynamika


Nové BMW radu 4 Cabrio je ešte športovejšie než BMW radu 3 Cabrio a sebavedomo to potvrdí aj na ceste. Vďačí za to v nemalej miere rázvoru s dĺžkou 2810 mm aj širším rozchodom kolies. Nové BMW radu 4 Cabrio je štandardne bližšie k asfaltu o 10 mm v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan a aj vďaka tomu je jeho ťažisko ešte nižšie než u predchodcu.

BMW 4 Cabrio Foto: BMW
Tieto čísla jasne naznačujú, že sa vodiči nového BMW radu 4 Cabrio môžu tešiť na balík špičkových jazdných vlastností, agilného handlingu a presnejšej ovládateľnosti s lepšou spätnou väzbou. Navyše, všetky tieto kvality neprichádzajú na úkor komfortu a nový kabriolet tak potvrdzuje status vozidla pripraveného splniť rozličné nároky pre každodenné využitie.

Základné motorizácie


Všetky agregáty dostupné pre nové BMW radu 4 Cabrio využívajú technológiu BMW TwinPower Turbo a spĺňajú emisnú normu EU6. Hneď pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínový šesťvalec v BMW 435i Cabrio, benzínový štvorvalec v BMW 428i Cabrio a naftový štvorvalec v BMW 420d Cabrio.

BMW 4 Cabrio Foto: BMW
Pohon sa prenáša na cestu cez štandardnú manuálnu 6-stupňovú prevodovku, ale všetky motorické verzie sa však dajú skombinovať aj s doplnkovým 8-stupňovým športovým automatom. Obe prevodovky štandardne spolupracujú so šetriacou funkciou Auto Start Stop. K dispozícii bude aj obľúbený M-paket.

BMW 4 Cabrio Foto: BMW
V kombinácii s doplnkovou 8-stupňovou automatickou prevodovkou je k dispozícii režim plachtenia. Táto funkcia odpojí motor od pohonného reťazca v momente, keď pri jazde rýchlosťou 50 až 160 km/h vodič zloží nohu z akcelerátora a nezačne hneď brzdiť. Mohlo by sa zdať, že toto nie je žiadna inovácia, avšak v automobiloch s automatickou prevodovkou nie je takýto režim jazdy bežnou záležitosťou.

Klasický interiér


Vo vnútri vozidla sa v porovnaní s variantom kupé neudiali prakticky žiadne zmeny. Interiér BMW radu 4 Cabrio štýlovo spája športovú atmosféru s exkluzívnym prostredím. Priestor je inteligentne využitý vďaka princípu vrstvenia, ktorý zároveň umožňuje dosiahnuť pre BMW typickú orientáciu na vodiča bez toho, aby bol z akcie vynechaný predný spolujazdec.

BMW 4 Cabrio Foto: BMW
Všetky ovládače sú ergonomicky rozmiestnené okolo vodiča, v jeho optimálnom dosahu. Športový volant, dokonalo prehľadné kruhové prístroje v dizajnom čierneho panelu a voľne stojaci plochý iDrive monitor, spolu s novým ovládačom iDrive Touch Controller, podčiarkujú nový zmysel vydarenej funkčnej elegancie.

Komentáre