Auto&Techno

BMW 4 Coupé: Nízke ťažisko, agresívny vzhľad a to najlepšie z BMW

"BMW radu 3 kupé je minulosť, nahradila ho plnohodnotná samostatná línia s číslom 4. Pozrite sa na najnovšie športové BMW zblízka."

Erik Stríž, BMW, 19. júna 2013 6:00
Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW
Kupé variant radu 3 sa stal fenoménom, po ktorom aspoň raz zatúžilo srdce snáď každého muža, keď ho videl blisnúť sa ulicou. Agresívna tvár, znížený podvozok, výrazne športová charizma a úžasný zvuk motorov vytvára trojkovému kupé nezameniteľný charakter. Ten sa s premenovaním na rad 4 nestratí, naopak nadobúda o niečo väčšiu vážnosť, dôležitosť a pevnejšiu pozíciu v ponuke mníchovskej automobilky.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW

Začiatok novej éry


Aktuálna štvrtá generácia športového kupé strednej triedy stelesňuje podstatu estetiky aj dynamiky v prémiovom segmente. Označenie modelového radu číslom „4“ je takisto symbolom novej éry kupé a vyjadruje nielen autentický dizajn, ale ešte výraznejšie technologické odlíšenie sa od BMW radu 3 Coupé, ktoré sa podarilo dosiahnuť okrem iného množstvom prémiových prvkov, ako sú napríklad doplnkové Full-LED predné svetlá.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW

Zmenil sa dizajn aj rozmery


Proporcie nového kupé sa od predchodcu výrazne líšia. Vozidlo narástlo na dĺžku o 26 mm, rázvor sa predĺžil až o 50 mm a línia strechy klesla o 16 mm. Atletická muskulatúra BMW 4 Coupé intenzívnejšie vynikne aj vďaka šírke zväčšenej o 43 mm. Jasným dynamickým stanoviskom je rozchod kolies, ktoré patria k najširším elementom vozidla: vpredu narástol o 45 mm, vzadu dokonca až o 80 mm.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW

Interiér plný špecialít


Aj v interiéri BMW radu 4 Coupé možno nájsť športovosť a exkluzivitu. Prednú časť formuje vrstvenie tvorené členenými povrchmi a líniami. Prioritná je orientácia na vodiča, avšak predný spolujazdec nie je ochudobnený o žiadny z exkluzívnych vnemov. Všetky ovládacie prvky sú ergonomicky zoskupené okolo vodiča. Či už ide o automatický podávač pásov, športový volant, zreteľne čitateľné okrúhle prístroje s technológiou „čierneho panelu“ alebo voľne stojaci displej systému iDrive podčiarkujú funkčnú eleganciu. Na stredovej konzole umiestnený ovládač iDrive Touch Controller, ktorý nie je ani taký revolučný, ako skôr ukážkou postupného prirodzeného vývoja. Tí, ktorí majú s vozidlami BMW skúsenosť, sa nestratia ani v BMW radu 4.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW
Prémiovú atmosféru nového BMW radu 4 Coupé tvoria kombinácie vysoko kvalitných materiálov, exkluzívnych farieb a individuálnych variantov výbavy. Okrem základnej verzie, ktorá svojou materiálovou a farebnou koncepciou podporuje klasický charakter vozidla, sú k dispozícii tri ďalšie kombinácie (Sport, Luxury a Modern Line) a M Šport balík. Pomocou nich je možné výrazne individualizovať exteriér aj interiér.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW

Výrazne znížené ťažisko


V porovnaní s predošlým BMW radu 3 Coupé je nové BMW radu 4 Coupé ešte výraznejšie orientované na športovosť. Vďačí za to dlhšiemu rázvoru 2810 mm a širšiemu rozchodu kolies vpredu (1545 mm) aj vzadu (1594 mm). Ďalším krokom je štandardné zníženie podvozka o desať milimetrov v porovnaní s aktuálnym BMW radu 3 Sedan. To všetko prenáša ťažisko do výšky menej než 500 milimetrov, čím BMW radu 4 Coupé výrazne prekonáva svojho predchodcu.

Už tento samotný údaj podstatne zlepšuje jazdné vlastnosti, zvyšuje agilitu handlingu, precíznosť a spätnú väzbu od podvozka. BMW tvrdí, že napriek dosiahnutým dynamickým kvalitám si podvozok zachováva vysoký komfort, vďaka čomu je nové kupé vozidlom vhodným na každodenné využitie.

Nové BMW radu 4 Coupé (2013) Foto: BMW

Pripravené na štart od jesene


Varianty 420i, 430d, 435d a dva ďalšie s pohonom xDrive budú v predaji ešte tento rok. V druhej polovici roka doplní BMW portfólio o jeden ďalší benzínový a dva nové naftové varianty. BMW 420i a 420d Coupé bude možné na želanie skombinovať aj s pohonom xDrive.

Enormný ťah a najvyššiu možnú efektivitu však prinesú až naftové šesťvalce 430d a 435 Nm. Základom bude vždy 6-stupňová manuálna prevodovka, na želanie a za nejaký ten príplatok dostanete aj 8-stupňovú športovú automatiku.

Komentáre