Auto&Techno

Audi A8, loď pre urbanizované cesty

"Prvotriedna úroveň komfortu, ľahká konštrukcia, špičkové technológie a vysoká miera bezpečnosti. Takto propaguje svoju najlepšiu limuzínu Audi."

Erik Stríž, 30. októbra 2013 10:00
Limuzína Audi A8 pre roky 2013 a 2014 Foto: Audi


Omladená vlajková loď sa dočkala úpravy predovšetkým prednej masky a svetlometov. Pre vozidlá Audi typický “single frame”, teda nápadná rebrovaná plocha, dostala nový dizajn štruktúry a súčasťou svetlometov sa aj v základnej verzii stali LED diódy. Nová Audi A8 je tak už na prvý pohľad o niečo vyladenejšia, triezvejšia a drží krok s dobou.

Inteligentné svetlomety


Veľmi atraktívnym doplnkom za príplatok sú svetlomety s technológiou Matrix LED. Tá s pomocou kamery sleduje okolie pred vozidlom a detekuje chodcov, protiidúce automobily alebo cyklistov. Aby ich automobil neoslňoval, deaktivuje niektoré LED diódy a prakticky tak dostane protiidúce objekty do tieňa.

Dizajn predných svetlometov s technológiou Matrix-LED. Foto: Audi
Cieľom tohto “vynálezu” je dosiahnutie vyššej bezpečnosti. Súčasťou tejto technológie je aj aktívna úprava svetelného rozsahu smerom do zákruty, aby mal vodič lepší prehľad o jej priebehu aj v noci.

Nízka hmotnosť a úžasné motory


Majestátne vozidlo sa však nezmenilo v rozmeroch. Naďalej si zachováva dĺžku 5137 milimetrov, šírku 1949 milimetrov, výšku 1460 milimetrov a rázvor náprav 2992 milimetrov. Verzia A8 L (Long) je dlhšia ešte o ďalších 130 milimetrov.

Limuzína Audi A8 pre roky 2013 a 2014 Foto: Audi
Napriek veľkým rozmerom si automobil dokázal udržať nízku hmotnosť. Audi A8 s motorom 3.0 TFSI váži iba 1830 kilogramov. To je dokonca najnižšia váha spomedzi všetkých konkurenčných limuzín. Túto hmotnosť sa výrobcovi podarilo docieliť použitím moderných ľahkých materiálov, ďalej pomocou relatívne ľahkého motora 3.0 FTSI a v prvom rade vďaka novej šasi Audi Space Frame.



Audi si pre svoju vlajkovú loď pripravilo niekoľko alternatív motorizácií. Základom je 6-valcový 3.0 TDI s výkonom 190 kW a spotrebou iba 5,9 litrov na 100km. Výkonnejším naftovým variantom je 4,0 TDI s výkonom krásnych 283 kW. Paleta benzínových motorov ponúka základ v podobe 6-valcového 3.0 TFSI s výkonom 228 kW, pokračujúc 8-valcovým twin-turbo motorom 4.0 TFSI s výkonom až 320 kW.

Prvotriedne materiály ako leštený kov, brúsená koža, sklo či polyuretán sú detaily tvoriace jedinečný celok. Foto: Audi
Najsilnejším motorom bude ten v modeli A8 L W12 s 12 valcami a objemom 6,2 litra. Výkon tohto monštra je 368 kW. Pre zástancov ekologické trendu Audi pripravilo aj hybrid, ktorý využíva dispozície elektromotora a benzínového 2.0 TFSI. Všetky ponúkané motory sú kombinované s automatickou 8-stupňovou prevodovkou Tiptronic.

Pojazdné kino a on-line terminál


Komfort počas jazdy alebo aj počas státia na červenej je zabezpečený širokou paletou technológií a vysokokvalitných doplnkov v interiéri. Samozrejmosťou je veľmi rozsiahla ponuka kožených čalúnení masívnych sedadiel, prémiové materiály použité pri výrobe volantu, voliča automatickej prevodovky alebo jednotlivých ovládacích prvkoch.

Komu sa začínajú zunovať tradičné interiéri od BMW a Mercedesu, má možnosť zažiť niečo celkom nové práve s Audi A8. Foto: Audi
Multimediálny a informačný systém MMI má integrovaný Wi-Fi vysielač, aby sa pasažieri boli schopní pripojiť cez svoje mobilné zariadenia k internetu (prostredníctvom integrovanej podpory 4G sietí) a je v ňom tiež predinštalovaných niekoľko on-line služieb. Za všetky spomenieme tie od Google na čele s Google Earth a Street View. Multimediálna podpora je zavŕšená možnosťou sledovania filmov na centrálnej obrazovke a posluch hudby z reproduktorov s certifikáciou od Bang & Olufsen.

Komentáre