Auto&Techno
Štýlové Audi A3 v podobe sedanu
Erik Stríž, 19. novembra 2013 14:00Audi A3 sedan 2015 Foto: Audi
Pripravovaný sedan je už zaradený aj do ponuky Audi na jej slovenských webstránkach, na jeho predaj si ale nejaký ten mesiac počkáme. Audi A5 vo verzii sedan alebo limuzína, ako to uvádza samotný výrobca, je ďalším modelom, ktorý spôsobí v portfóliu značky o niečo väčší chaos.
Audi A3 sedan 2015 Foto: Audi
Typický dizajn Audi
Všetky vozidlá od Audi sú si navzájom tak podobné, že nezainteresovaný človek nedokáže rozpoznať A4 od A5 a pripravované A3 to všetko ešte skomplikuje. Šéfdizajnér vozidiel Audi, Dany Grand, tiež uznáva, že tento jav existuje. “Potrebovali sme vytvoriť identitu značky," hovorí. "Chceli sme, aby sa ľudia pozreli na akékoľvek z našich vozidiel a povedali: "To je Audi." Nie sme si istí, že sme ešte tam a uvidíme to až vtedy, keď sa pohneme vpred."
V konečnom dôsledku však táto nápadná podobnosť jednotlivých tried nemá okrem problematického rozpoznávania žiadne nedostatky. Dokonca by sa mohlo zdať, že nové Audi A3 môže naberať na morálnej hodnote práve preto, že ho verejnosť nevie celkom spoľahlivo odlíšiť od drahšieho A5. V každom prípade vyzerá pripravovaná sedan verzia trojky vynikajúco, dynamicky, nechýba jej výrazná muskulatúra a interiér, ktorý pasažierov pohltí.
Prívetivé základné motory
Audi A3 sedan sa bude v našich končinách predávať v piatich variantoch motorizácie, obsiahnuté sú benzínové aj naftové agregáty. Základom budú motory 1,4 TFSI a 1,6 TDI, nasledované 1,8 TFSI, 2,0 TDI a končiac 300-koňovým 2,0 TFSI S3. Firemných zákazníkov celkom určite poteší správa, že naftový 1,6 TDI disponuje priemernou spotrebou iba 3,8 litra na 100 kilometrov jazdy.
Audi A3 sedan 2015 Foto: Audi
Podvozok na niekoľko spôsobov
Sedan A3 využíva nastavenie podvozka vzperami MacPherson vpredu s hliníkovým pomocným rámom a štyri zavesenia zadných kolies s oceľovým priečkami. Všetky varianty s pohonom predných kolies budú k dispozícii aj s elektronickým diferenciálom s obmedzenou svornosťou, ktorý je vedľajším produktom elektronického systému kontroly stability.
Sedan Audi A3 bude ponúkaný s možnosťou výberu z troch rôznych závesných zostáv a s ďalšou možnosťou magnetického systému. Režim "Sport" zníži vozidlo o jeden a pol centimetra, zatiaľ čo S-line variant ide nižšie až o dva a pol centimetra pod štandard. Prekvapivo sa Audi rozhodlo vybaviť niektoré z jeho základných vozidiel balíkom S line, možno ako reakciu na kritiku nedostatku týchto možností vo verzii hatchback.
Audi A3 sedan 2015 Foto: Audi
Nič pre veľkých chlapcov
Prostredie, do ktorého nasadnú pasažieri a vodič, je pre Audi typické. Interiér vozidla ich vyslovene pohltí, pretože je veľmi ľahké nadobudnúť pocit, že ste jeho súčasťou. Tento efekt je spôsobený kvalitnými materiálmi príjemnými na dotyk, komfortnými sedadlami a v neposlednom rade obmedzeným priestorom. V novom Audi A3 sedan nemáte toľko priestoru, ako v A4, až by sa dalo povedať, že je auto určené skôr pre “menších pasažierov”. Silný dvojmetrový Slovák spod Tatier bude mať problém nielen za volantom, ale najmä na zadných sedadlách. Neostalo veľa priestoru na hlavu a ani na nohy, ale to je daň za nižšiu cenu vozidla a jeho triedne zaradenie.
Pre fyzicky priemerne zdatného chlapa alebo pre ženy však bude Audi A3 sedan veľmi príjemnou skúsenosťou. Ocenia malý volant s hrubým vencom, jeho silnú elektronickú podporu, jednoduché a presné radenie a ergonómiu ovládacích prvkov posunutých na vyššiu úroveň. To, čím sa chváli Peugeot vo svojom modeli 308, je bez pompézosti prítomné aj v Audi A3. Na dosah rúk sú všetky potrebné ovládacie tlačidlá, otočné voliče a páky, nestrhávajú však na seba pozornosť a ich funkcie sú jednoznačné.
Šikovný displej na výsuvnej platforme plní funkciu servisného, komunikačného a multimediálneho centra, ktorý reprezentuje systém MMI od Audi. V súlade s aktuálnym trendom nie je displej zabudovaný do zakrytého priestoru nad stredovou konzolou, ale má skôr charakter vysúvacieho tabletu.
Audi A3 sedan 2015 Foto: Audi
Vstupná brána do sveta sedanov
Pre koho je pripravované Audi A3 sedan určené? Tento sympatický sedan by mohol nahradiť dnes už neexistujúci prototyp malého firemného auta - Mercedes Benz triedy A. Jeho súčasná podoba oslovuje celkom inú cieľovú skupinu a je tak priestor pre nové tváre. Audi A3 sedan bude síce skôr konkurovať pripravovanému BMW radu 2 a zabiehajúcemu sa Mercedesu CLA, avšak ako jediný disponuje elegantným a serióznym dizajnom bez agresívnych výstrelkov. Jeho zákaznícke spektrum je tiež tvorené mladšími ročníkmi, pre ktorých bude A3 sedan vstupným modelom do sveta väčších limuzín a prémiových sedanov.