Autá

Zušľachtené krásky

"Sú to najkrajšie modely Triedy C a ich silueta nepotrebovala žiadne zmeny. Preto sa zmeny udiali najmä pod kapotou a technológie preberajú z najvyššej Triedy S. "

Peter Škorňa, 26. mája 2018 8:00
Foto: Daimler AG
Tento technologický upgrade prichádza nezvyčajne skoro, čo je samo o sebe dôkaz raketového vývoja najmä v oblasti elektriky a elektroniky, pričom sa Mercedes-Benz nebojí podeliť o najnovšie technológie so svojimi zákazníkmi. Filozofia je jasná, každý zákazník je pre automobilku dôležitý. Každý dostane maximum. Bez ohľadu na veľkosť auta. V tomto smere je výkon technikov obdivuhodný. Pod kabátom sa totiž v prípade niektorých modelov objaví aj 48-voltová technika, čo prezrádza odznak EQ Boost. Dimenzia zmien je taká veľká, že aj napriek minimálnym zmenám si tento model plne zaslúži označenie nová generácia.

Predné svetlomety využívajú výlučne LED technológiu, za príplatok sú k dispozícii aj aktívne svetlomety Multibeam LED s dosvitom až extrémnych 650 metrov. Zvyšné optické rozdiely sa obmedzili na nové dekoratívne prvky ako lišty, disky kolies či paletu farieb, vďaka ktorej odlíšite „nové“ kupé od predchodcu.
Až 10,25-palcovú uhlopriečku ponúka displej multimediálneho systému, ktorý je za príplatok, štandardné modely dostanú 7-palcový displej. Ovládanie displejov je opäť rozdelené do troch úrovní, vodič nemusí vďaka dvom dotykovým plochám ani dávať ruky z volantu. Vodič si môže za príplatok vybaviť kokpit aj digitálnym prístrojovým panelom, ktorý si môže nakonfigurovať podľa vlastných predstáv.

EQ Boost nájdete na verzii C200, ktorá reprezentuje absolútne novú generáciu motorov. Kooperácia klasického spaľovacieho motora a elektromotora prináša mimoriadne zaujímavé parametre. Maximálny výkon spaľovacieho motora s objemom 1,6 litra a s prepĺňaním Twin Scroll turbodúchadlom je 135 kW/184 koní a dopĺňa ho 10 kW/13,6 koňa, čo poskytuje elektromotor. Výkon elektromotora je k dispozícii pri nižších otáčkach, kým nastúpi maximálny plniaci tlak turbodúchadla. Okrem toho predlžuje elektromotor dojazd na zotrvačnosť, prípadne sa využíva ako brzda pri jemnom dotyku brzdového pedála na rekuperáciu a dobíjanie akumulátora. Pre maximalizáciu úspory paliva sa motor vypína pri nižších rýchlostiach, vypínanie a opätovná aktivácia motora je mimoriadne jemná a cieľom je maximálny komfort pre vodiča.

Z 0 na 100 km/h šprintuje „základný“ motor za 7,9 sekundy, čo je vynikajúca hodnota. Maximálna rýchlosť je tiež pôsobivá – 239 km/h. Prirátajte k tomu aj normovanú spotrebu na úrovni 6,1 l/100 km, a tá je tiež atraktívna. Na želanie sa motor dá doplniť aj pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC.

Druhým motorom na výber je verzia C 220d. Je to motor s kódovým označením OM 654, ktorý je rekordérom v oblasti nízkych emisií. Inými slovami bez ohľadu na palivo v nádrži, máte k dispozícii najmodernejšiu technológiu.

A v prípade, ak svoje kupé alebo kabriolet chcete okoreniť, zvoľte si verziu Mercedes-AMG C43 4MATIC. Pod kapotou vám bude pracovať trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami, ktorý ponúka po novom vyšší maximálny výkon na úrovni 287 kW/390 k, čo je o 17 kW/23 k viac, ako mal predchádzajúci model. Dynamiku auta možno prirovnať k superšportu, z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,7 sekundy, kabriolet za 4,8 sekundy. Pohon 4MATIC favorizuje zadné kolesá, kam za normálnych okolností smeruje až 69 percent maximálneho krútiaceho momentu.

Opis asistenčných systémov je pomerne jednoduchý. Nová Trieda C kupé aj kabriolet má oči všade. Pozerá sa 500 metrov dopredu, 40 metrov do bokov a 80 metrov dozadu. Aktívny tempomat šoféruje za vás, rýchlosť prispôsobí limitom, prípadne premávke pred vami. V dopravnej zápche nemusíte prakticky šoférovať, prekážky odhalí predkolízny systém. Ten ráta aj s chodcami, prípadne s križujúcou premávkou v prípade, ak by vám niekto z bočnej ulice nedal prednosť.

Komentáre