Autá
Ušetriť sa dá s novou Mazdou 6
, 23. septembra 2012 6:00
Mazda prináša po modeli CX-5 na trh nováčika, ktorý sa radí do strednej triedy športovo-elegantných limuzín. Už na pohľad je vidieť, že Japonci sa držia línie, ktorú udali pri tvorbe CX-5. Kombinácia konzervatívnych tvarov a moderných línií sa pravdepodobne osvedčila, tak na čo vymýšľať niečo nové.
Nová Mazda 6 je dlhá 4865 mm a 1840 mm široká, čo znamená, že pre čerstvých absolventov autoškoly nebude parkovanie najjednoduchšie, no tiež to znamená, že vnútri je naozaj dosť miesta. Koľko presne sa do tohto auta zmestí, však ešte nie je jasné, pretože európske špecifikácie sa od modelu predstaveného v Moskve budú mierne líšiť.
Aj v tomto modeli sa ujal SkyActiv
Systém SkyActiv si Mazda vyskúšala už na modeli CX-5 a rozhodli sa, že s ním budú pokračovať aj v strednej limuzíne. Mazda 6 je teda druhým modelom s kompletným balíkom týchto technológií.

Auto, ktoré šetrí
Mazda 6 prichádza s jednou obrovskou novinkou. Je to systém i-ELOOP – kapacitor, ktorý uchováva elektrickú energiu získanú spomaľovaním. Keď vodič pridá plyn, tak všetky elektrické systémy ako klimatizácia, elektrické okná alebo rádio sa začnú napájať z akumulátora a kapacitora. Keď potom vodič prestane pridávať a zloží nohu z plynu, alternátor začne nabíjať kapacitor a ten začne nabíjať akumulátor. Japonská automobilka tvrdí, že tento systém pomôže ušetriť až 10 % paliva.
Palivo pomôže ušetriť aj systém štart/stop, ktorý Mazda po svojom volá i-stop.
Okrem i-ELOOP bude mať Mazda 6 ďalšie systémy, ktoré spríjemnia každú cestu a vodičovi určite pomôžu. Napríklad sa s týmto autom nebudete musieť báť, že by ste si nejaké auto nevšimli v mŕtvom bode, pretože Mazda sa postará o to, aby ste mali oči aj tam, kde ich mať vlastne ani nemôžete.

Na „Šestku“ si ešte počkáme
Nová Mazda 6 sa do Európy však nedostane až tak rýchlo. Ak sa nič nezmení, tak by sme ju v našich predajniach mohli vidieť vo februári budúceho roku. V ponuke bude týchto vozidiel pravdepodobne dosť, takže sa ujde každému záujemcovi. V japonskom závode Hofu ich plánujú vyrábať 120 000 kusov ročne.