Autá
Top Gear hodnotí: Ktorý športový naftový hatchback je najlepší?
"Kultový magazín Top Gear podporil názory viacerých britských odborníkov a zhodol sa s nimi na tom, ktorý hot hatch s naftovým motorom je najlepší."
, 6. augusta 2013 14:00
Seat Leon Foto: SeatTento model si získal srdcia odbornej motoristickej verejnosti vo viacerých krajinách Európy. Od magazínu Auto Express získal titul Automobil roka 2013, v tomto magazíne zvíťazil dokonca aj v porovnávacom teste s modelom BMW 118d. Teraz sa dočkal aj ocenenia od kultového magazínu Top Gear. A týmto úspešným modelom je Seat Leon. Testu sa podrobil v jeho najvýkonnejšej verzii poháňanej turbodieselom 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) v športovej verzii FR.
Najlepší hot hatch s naftovým motorom
Redaktori sa o testovanom modeli vyjadrili, že je to najlepší Seat, aké kedy mali v rukách. Ocenili vitalitu a temperament nového motora 2,0 TDI. Tento motor sa chváli akceleráciou z 0 na 100 km/h za 7,5 s.
Seat Leon Foto: SeatOkrem jazdných vlastností redaktori vyzdvihli aj vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Tento testovaný Leon je vo Veľkej Británii totiž lacnejší ako sesterský VW Golf poháňaný slabším motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), a pritom má bohatšie vybavenie.
Je ľahší ako predchodca
Model Leon je prvým automobilom značky SEAT, ktorý využíva novú modulárnu stavebnicu komponentov MQB koncernu Volkswagen. Vďaka tejto inovatívnej konštrukcii má o 90 kg nižšiu hmotnosť ako model predchádzajúcej generácie.
Debutu sme sa dočkali koncom roka 2012. V priebehu prvého polroku 2013 sa objavil na trhoch takmer všetkých európskych štátov.
Seat Leon Foto: SeatĎalším rozdielom medzi novinkou a predchádzajúcou generáciou je to, že nový Leon prichádza s viacerými modelmi v rodine. Na jar tohto roku mala premiéru trojdverová verzia Leon SC (Sport Coupé) s rázvorom skráteným o 3,5 cm. Dočkáme sa aj verzie Leon ST Kombi (Sport Tourer), ktorá bude mať svetovú výstavnú premiéru v septembri na frankfurtskom autosalóne.
Kombi má oproti základnému päťdverovému modelu o 27 cm predĺžený zadný previs karosérie, čo umožnilo do elegantnej karosérie integrovať batožinový priestor s objemom 587 dm3 (až 1470 dm3 pri sklopenom operadle zadných sedadiel a naložení po strop).
Či chcete benzín alebo diesel, v tejto ponuke si vyberiete. K dispozícii je široká ponuka motorov TSI a aj turbodieselov TDI vybavených turboprepĺňaním a priamym vsetrkovaním paliva. Výkonové rozpätie motorov siaha od 63 kW (86 k) po 135 kW (184 k), pri niektorých agregátoch si zákazníci môžu objednať aj automatickou prevodovku DSG s dvoma spojkami.
Komentáre
Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia Webmagazín