Autá

Renault prichádza s novým hravým modelom Captur

"Automobilka prináša model určený pre mladých, ktorí v ňom nájdu spojenie najlepších vlastností SUV, MPV a hatchbackov."

, 24. mája 2013 6:00
Renault Captur Foto: Renault
Renault prichádza na trh s malým crossoverom Captur, v ktorom nájdete prvky z troch segmentov – SUV, MPV a hatchback. Z každého segmentu si model odniesol to, čo dizajnéri považovali za najlepšie.

Dizajn ako SUV


Keď sa na Captur pozriete, zdá sa vám robustný s vyššou svetlou výškou, ktorá dosahuje 200 mm, čím pripomína SUV. Na bokoch môžete vidieť výrazné prelisy, ktoré pôsobia dynamicky. Robustnosť zdôrazňuje zadná časť a aj veľké kolesá, disky môžu byť aj 17-palcové.

Jeho tvary sú plynulé a mohutné, pričom poloha jeho strmého čelného skla zdôrazňuje dynamiku dizajnu, ochranné lišty chránia pred mestskými a vidieckymi škrabancami. Dvojdielne horizontálne zadné svetlá dávajú priestor širokému otvoru dverí batožinového priestoru a pomáhajú vyhnúť sa hranatému vzhľadu.

Vnútorný priestor ako MPV


Znaky MPV nájdete po nasadnutí do auta, vnútorný priestor je pomerne variabilný a veľký. Vzdialenosť od plynového pedála k zadnému operadlu je 1730 mm, zatiaľ čo priestor na kolenná cestujúcich na zadných sedadlách je pohodlných 215 mm.

Renault Captur Foto: Renault
Zadná lavica má operadlá delené v pomere 60/40. Okrem toho je polohovateľná a dá sa posúvať. Objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje 377 dm kubických, môžete posunutím lavice do najprednejšej polohy zväčšiť na 455 dm kubických.

Podvozok a ovládanie ako rodinný hatchback


Nastavenie podvozka zohľadňuje zvýšené ťažisko modelu Captur, ktoré je o niečo vyššie ako v prípade hatchbacku. Náklony karosérie boli nastavené rovnako medzi prednou a zadnou časťou s cieľom zabezpečiť vyváženú jazdu a minimálne nakláňanie karosérie. Tlmiče boli kalibrované pre citlivé dynamické ovládanie, bezpečnosť a pohodlie.

Polomer otáčania 10,8 m zaručuje dobrú ovládateľnosť v zastavaných oblastiach.

Nápady, ktoré vám to zjednodušia


Jedným z užívateľsky priateľských znakov je odkladací priestor v schránke spolujazdca. Neotvára sa klasicky, ale ako zásuvka, čo umožňuje odložiť dnu väčšie veci. Objem 11 litrov uschová aj také známe položky ako notebook, fotoaparát či kabelku.

Renault Captur Foto: Renault
Ďalšou život zjednodušujúcou „vychytávkou“ sú odnímateľné poťahy, ktoré sa dajú prať v práčke. Pomôže aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Captur, aký len chcete


Captur ponúka široké možnosti personalizácie. Môžete si zostaviť vlastné osobné vozidlo s harmonicky zohratou interiérovou a exteriérovou témou.

Personalizácia pre exteriér:
- Dvojfarebná úprava karosérie, kontrast medzi strechou, stĺpikmi čelného skla, krytmi zrkadiel a zvyšku karosérie.
- Čierne, oranžové, slonovinové alebo chrómové doplnky sú umiestnené okolo mriežok hmlových svetiel, ochranných líšt na dverách a zadných líšt (ŠPZ svetlo).
- Farba kolies: oranžová, slonovinová alebo čierna.
- Dekorácia kapoty, strechy a piatych dverí.


Personalizácia v interiéri:
- Svetlé alebo tmavé čalúnenie kabíny.
- Interiérové dekoračné farebné zvýraznenia (oranžová, slonovinová, chrómová, sivá, modrá alebo zelená) pre lemovanie výduchov klimatizácie, stredovú konzolu, reproduktory a Easy Life odkladaciu skrinku.
- Výber zo štyroch poťahových vzorov pre druhú úroveň vybavenia (neodnímateľné poťahy), plus osem rôznych Zip kolekcií odnímateľných poťahov ako opcia pre druhú úroveň vybavenia a ako štandard pre tretiu úroveň (v závislosti na trhu).
- Výber z troch tematických ozdobných balíkov (‘Captur’, ‘Map’, ‘Losange’ ) zlepšuje volant a čalúnenie a odráža vonkajšiu výzdobu grafiky.

Vo fotogalérii nájdete niekoľko farebných kombinácií a možností personalizácie:

Motorizácia


Výrobcovia ho charakterizujú ako najúspornejšie vozidlo vo svojej triede, čím sa môže pochváliť vďaka rady motorov Energy, ktoré obsahujú systém Štart&Stop a rekuperáciu brzdnej energie.

Na výber sú dva benzínové motory. Energy TCe s objemom 0,9 l a výkonom 90 koní si podľa výrobcu vypýta na 100 km 3,6 l benzínu. Motor TCe s objemom 1,2 l a výkonom 120 k potrebuje na 100 km 5,4 l benzínu.

Ak preferujete dieselové motory, môže vám spoločníka na cestách robiť Energy dCi s objemom 1,5 l a výkonom 90 k, ktorý potrebuje 3,6 l nafty na 100 km.

Komentáre