Autá
Renault Fluence v novom šate: Krajší, lepší, výkonnejší
, 19. septembra 2013 12:00Renault Fluence Foto: Renault
Renault Fluence je auto, ktoré už na ceste videl snáď každý. Patrí k veľmi obľúbeným limuzínam, pretože si našiel veľmi dobrú cieľovú skupinu. Ľudí, ktorí chcú pohodlné a priestranné auto za dobrú cenu. V súčasnosti, kedy sa na trhu objavila faceliftová verzia, sa však dá predpokladať, že zaujme ešte širšiu masu.Padne vám do oka
Stačí sa na neho zvonka pozrieť. Je to síce vec vkusu, ale aj keď sme sa pýtali viacerých ľudí, všetci zhodne odpovedali, že sa im veľmi páči. Dizajnovo sa určite posunul o level vyššie, ako bol jeho predchodca. Pozornosť zaujme najmä predná maska, ktorá pôsobí luxusnejšie ako predná maska starého modelu. Pekne vyzerajú najmä LED svetlá, ktoré sú integrované v okolí hmloviek. Má pekné čisté línie a moderný dizajn, pri pohľade zvonku mu asi ani nie je čo vytknúť.
Renault Fluence Foto: Renault
Interiér je typický „renaultový“. Pôsobí moderne, ale zároveň jednoducho a funkčne. Neruší vás zbytočne veľa tlačidiel, ktorých funkciu hľadáte minimálne hodinu v manuáli. Dopĺňa ho multimediálny systém R-Link, ktorý ovládate na dotykovej obrazovke a spája rádio, mapy, navigáciu či bluetooth spojenie s telefónom.Renault Fluence Foto: Renault
Typická renaultová ergonómia
Umiestnenie niektorých tlačidiel je pre Renault typické a záleží na každom, či mu to vyhovuje alebo nie. Asi to je ale len otázka zvyku. Napríklad tempomat zapínate v strede pod ručnou brzdou a ovládate ho potom na volante. Vyhrievanie sedadiel si zapínate zboku na sedadle.
Renault Fluence Foto: Renault
Čo sa týka toho ovládania na volante, nájdete tam toho viac ako nastavovanie tempomatu. Môžete si tu napríklad aj pridávať zvuk na rádiu či dvíhať telefón, ak ho máte spárovaný s autom cez bluetooth. Niektoré tlačidlá sa nachádzajú ako keby pod volantom, niektoré priamo na ňom.Priestoru a priestoru
Renault Fluence pohodlne odvezie štyroch ľudí, pričom každý má dostatok priestoru na hlavu aj kolená. Je dlhý 4618 mm, široký 1809 mm a vysoký 1479 mm. Rázvor náprav je 2702 mm.
Batožinový priestor je pomerne veľký, má objem 530 l. Problémom môže byť ale to, že je do kufra celkom zlý prístup. Batožinu teda nakladáte cez nie práve najväčší otvor.
Výkonnejší ako predchodca
Minulý Fluence mal pod kapotou štvorvalec dCi s objemom 1,5 l a výkonom 81 kW (110 k). Nový Fluence však aj v tejto oblasti predstihol svojho predchodcu a môže si hrdo povedať, že je výkonnejší a silnejší. Poháňa ho väčší naftový motor dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW (130 k). Za zmienku však stojí najmä krútiaci moment 320 Nm.
Renault Fluence Foto: Renault
Keď ho zašlapnete, pocítite jeho silu. Otáčky stúpajú takmer dynamicky, keď ich máte pod 1400, tak podradíte a potom začnú plynule stúpať takmer až k červenému políčku, čo je 4500 otáčok. Je naozaj dynamický a svižný. Okrem toho treba pochváliť aj ukazovateľ radenia, ktorý vám naozaj ukáže, kedy môžete preradiť alebo aj kedy máte podradiť. Často sú totiž tieto ukazovatele nastavené na minimálnu spotrebu, ale veľmi neriešia, že motor ledva dýcha. Fluence v tomto neklame a dá sa na jeho rady spoľahnúť.Veľkou výhodou je aj odhlučnenie. Aj keď sa plynovým pedálom dotknete podlahy, neroztrhne vám ušné bubienky.
Renault Fluence Foto: Renault
Motoru nie je veľmi čo vytknúť, je naozaj prispôsobivý, rýchly, flexibilný a podrží vás v každej situácii. Treba však podotknúť, že podvozok mu trochu nestíha. Keď to naozaj roztočíte, môže sa stať, že zadok vám bude trochu plávať.Táto zábava veľa nestojí
Aj napriek výborným vlastnostiam motora sa dá povedať, že kilometer vás veľa nevyjde. V bežne mestskej premávke, kedy stojíte v zápchach a pred každým druhým semaforom, si Fluence pýtal okolo 5,5 l/100 km. Na diaľnici sa dostanete tesne pod 5,5 l/100 km a mimo mesta pri stabilnej rýchlosti 90 km/h mu dáte okolo 4l/100 km.
Áno alebo nie?
Ak ste boli fanúšikom predchádzajúceho modelu Renault Fluence, môžete sa začať tešiť. Ten nový je totiž o dosť lepší. Je to vhodná voľba pre tých, ktorí hľadajú priestranné a pohodlné auto za rozumnú cenu. Motorizácii nie je čo vytknúť, v tomto sa Renault naozaj pochlapil. Odhlučnenie je veľmi dobré, auto síce trochu pláva, ale ak nebudete jazdiť ako najväčší pirát, tak sa tomu plávaniu môžete vyhnúť.