Autá
Najpopulárnejšia limuzína dostala športové vylepšenia
Erik Stríž, 6. júna 2016 10:00
Vylepšovanie automobilov triedy E je pre Mercedes veľmi lukratívne, pretože ide o vôbec najpopulárnejšiu modelovú radu z jej portfólia. Každé vylepšenie, či už v prospech komfortu alebo športovosti, spôsobuje rozšírenie spektra potencionálnych zákazníkov.

Vylepšená technika pod kapotou
Trojlitrový motor AMG V6 biturbo je to, čo uchváti každého priaznivca motorizmu. Motor má vysoký výkon a nízku spotrebu paliva, do sedadiel zatlačí silou 401 koní. Mercedes uvádza, že obe turbodúchadlá sú namontované v blízkosti motora a majú mimoriadne spontánnu odozvu.Technologicky vyšperkované sú tiež materiály použité v motore (povrchová úprava Nanoslide) a aj samotné vzduchové pruženie, ktoré využíva “viackomorový” systém. Nastavenie podvozka je trojstupňové v závislosti od aktivovaného jazdného režimu, popri tom ale stále adaptívne. Tento systém využíva trieda E už ako štandard. Výsledkom technologického inovovania je kombinácia špičkovej jazdnej dynamiky, manévrovateľnosti a vysokej miery komfortu. To sú vlastnosti typické aj pre základné varianty triedy E, v športovej verzii AMG sa však všetky pozitíva pozdvihujú na ešte vyššiu úroveň.

Keby ste dôsledne čítali tlačovú správu výrobcu, stretli by ste sa s mnohými technickými pojmami a výrazmi, ako zvýšená tuhosť elastokinematiky, vyššia agilnosť, zlepšenie priečnej dynamiky vďaka zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies, jazdný odpor znížený o kompresné a trecie sily motora v deceleračnom režime a množstvo ďalšieho. Všetko sú to tie detaily, ktoré síce môžeme prehliadnuť, avšak do ich vývoja sa investujú veľké peniaze, veľa času a majú zásadný vplyv na celkový charakter automobilu, na samotnú jazdu a tým aj radosť zo šoférovania.

Dizajn s doplnkami AMG
Mercedes-AMG E 43 4MATIC sa pre nezainteresovaného pozorovateľa od svojho východzieho modelu nebude veľmi odlišovať. Je pravdou, že AMG vylepšilo skôr detaily a tie sú pre fanúšikov zásadné.Zvonka je to úprava prednej masky, disky kolies v dvojfarebnom dizajne môžu mať priemer 19 alebo 20 palcov, pochrómované koncovky výfuku vzadu, ozdobný prvok spojlera zadného nárazníka, diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi a niekoľko ďalších nemenej významných inovácií.


Dostupnosť
Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávi svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show, predaj sa začne 20. júna, prvé vozidlá sa začnú dodávať v septembri 2016.Zdroj: Prichádza E 43 4MATIC - prvý Mercedes-AMG novej Triedy E
ODPORÚČAME AJ:
Jaguar XJ: Chladný luxus z upršaného Anglicka
Jaguar XF Sportback ešte lepší ako sedan
Nový Superb sa chce podobať na luxusné Audi
BMW radu 4 v podobe Gran Coupé
Najmenší crossover od Audi navrhli tridsiatnici
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov