Autá
Nová generácia Porsche 911 Turbo je na svete
Erik Stríž, 6. mája 2013 10:00Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
50 a 40 rokov úspechov
Je to už 50 rokov, čo bolo predstavené prvé Porsche 911, o desať rokov neskôr prišla aj verzia Turbo. Tá si získala priaznivcov ohromného výkonu a mestskej použiteľnosti. Práve preto je rok 2013 označovaný ako 50. výročie vozidiel 911 a zároveň 40. výročie verzie 911 Turbo.
Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Vyše 500 koní pre prvotriedny zážitok
Takže, čo najnovšia generácia Porsche 911 Turbo prinesie v tomto jubilejnom ročníku? V otázke motora je to najmä twin-turbo s priamym vstrekovaním a 3,8-litrovým 6-valcom. Nové 911 Turbo osloví 520 konskými silami, zatiaľ čo extrémnejšie 911 Turbo S až 560. To je asi o 20 a 30 koní viac, v tomto poradí, v porovnaní s odchádzajúcimi modelmi.
Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá cez sedemstupňovú 2-spojkovú prevodovku Porsche PDK, ktorá teraz ponúka aj motory podporujúce stop-štart systém. Ten funguje aj vtedy, keď sa auto pohybuje iba zotrvačnosťou s cieľom minimalizovať spotrebu paliva. Nové vozidlá od Porsche už nie sú rovnaké, za aké sme ich považovali pred pätnástimi rokmi...
Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Očakávalo sa viac?
Nové Porsche 911 Turbo zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy, najvyššia výkonnostná verzia Turbo S dokonca za 2,9 sekundy. Aj keď sú tieto čísla priam extrémne, v priamom porovnaní s výkonom a hmotnosťou vozidla ide o trocha poddimenzované čísla. Aspoň to tvrdia zahraniční odborníci, ktorí od nového Porsche 911 Turbo a Turbo S očakávali viac.
Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Láska na prvý pohľad
V porovnaní s predchádzajúcimi generáciami je najnovšie 911 Turbo širšie, dokonca o 2,8 cm viac ako Porsche Carrera 4. Zadné partie vozidla sú veľmi široké už na prvý pohľad, kokpit je pritom radikálne zúžený smerom k stropu. Zadné svetlomety sú po novom kompletne diódové (LED), hlboko pod nimi je štvorica nápadných výfukov. Ďalšími jedinečnými prvkami novej 911-ky s prívlastkom Turbo sú 20-palcové hliníkové kolesá, kompletné LED svetlomety už v základnej výbave (pre Turbo S) a centrálne uzamykanie všetkých kolies.
Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Luxusný interiér a zvuk motora z reproduktorov
V interiéri vozidla sa budú majitelia tešiť luxusu, ktorý je takmer na rovnakej úrovni ako výkon vozidla. Do štandardnej výbavy sú zahrnuté aj sedadlá nastaviteľné až v 18 smeroch, kožené čalúnenie s dvojitými švami, prémiový zvuk od Bose alebo za príplatok Burmester a kamerové technológie pre rozpoznávanie objektov v okolí vozidla.
Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Na veľké nešťastie skutočných motoristických fajnšmekrov, nové 911 Turbo S prenáša pseudo zvuky motora do kokpitu cez reproduktory. Tento nový trend je výsledkom veľmi dobrého odhlučnenia kabín, ktoré vyslovene zabraňujú šíreniu lahodných zvukov a vibrácií motora. Toto síce nepoteší spomenutých priaznivcov nefalšovaných automoto-zážitkov, určite však funkciu ocenia typickí majitelia malých vozidiel od Porsche - modelky, vychytení umelci a na imidž dbajúci podnikatelia. Nová generácia vozidiel Porsche 911 Turbo a Turbo S Foto: Porsche
Predaj začne už koncom roka
Produkčnú premiéru budú mať vozidlá v septembri vo Frankfurte, ich predaj sa začne už koncom roka 2013. Cena začína na úrovni 149 250 amerických dolárov za 911 Turbo a 182 050 dolárov za 911 Turbo S. A ako to býva zvykom, za všetko dobré si budúci majitelia vo významnej miere priplatia.