Autá

Nová Octavia RS s výrazne agresívnou tvárou

"Najrýchlejšia Octavia v histórii značky je jej najnovšia verzia s úpravou RS. Podobá sa na predchádzajúcu generáciu Audi A4, na 100 km/h sa dostane za 6,8 sekundy a ponúkne výkon 220 koní."

Erik Stríž, 7. júna 2013 10:00
Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Octavia RS zažije svoju premiéru 10. júla v Goodwoode, avšak už teraz nechal výrobca médiami kolovať bližšie informácie o vzhľade a výkone tejto novinky. Okrem základnej verzie typu sedan bude Škoda premiérovať aj variant kombi, ktorý sa už vôbec nedá označiť za “škaredší”.

Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto
Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto

Bitkár v meste


Vzhľad novej Octavie RS je vyslovene agresívny, čo sa však cieľovej skupine môže celkom pozdávať. Rozdiel medzi bežnou Octaviou a jej vylepšenou RS verziou je zrejmý už na prvý pohľad, odlišujú ju väčšie svaly, ostrejšie línie a čierny podklad predných svetlometov. Tie sú vyhotovené v prevedení s bi-xenónmi a pásom denných LED svetiel.

Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto
Verzia RS je v porovnaní s tou bežnou nižšia o 12 milimetrov (kombi až o 13 mm), ktorý sa dočkal aj technickej úpravy umožňujúcej športovejšiu jazdu. Súčasťou sériovej výbavy je aj stabilizačný systém ESC s elektronickou uzávierkou diferenciálu XDS.

Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto

Opäť len dva motory


Po vzore minulých generácii ponúkne nová Octavia RS dva motory, prvý benzínový dvojliter s výkonom 220 koní, druhý 2-litrový naftový so 184 konskými silami. Spomenutý benzínový motor je identický s tým, ktorým je vybavený aj Volkswagen Golf GTI. Zatiaľ, čo benzínový variant sa dokáže na rýchlosť 100 km/h dostať v priebehu 6,8 sekundy, ten naftový sa teší z hodnoty 8,1 sekundy.

Škoda Octavia RS 2013 Foto: Škoda Auto

Interiér v znamení RS


V interiéri nájdete volič automatickej 6-stupňovej 2-spojkovej prevodovky DSG alebo 6-stupňový manuál. K tomu si v interiéri všimnete výraznú orientáciu na RS úpravu, ktorej sa podriaďuje aj dizajn sedadiel, trojramenného volantu, “Maxi DOT” displeja a množstva ďalších detailov.

Komentáre