Autá
Päť dní s Fiestou: Vyskúšali sme najlepšie auto pre ženy
, 28. augusta 2013 12:00
Žensky jemná, žensky dravá
Fiestu som si vyzdvihla priamo vo Forde a už prvý pohľad potešil moje oko. Fiesta prešla faceliftom a oproti predchádzajúcemu modelu má zmenenú prednú masku. Treba uznať, že sa to podarilo. Vyvoláva jemný ženský dojem, ale zároveň silu, samostatnosť a sebavedomie. Dobré vlastnosti, no nie?
Vzadu sa zmenila len trochu, facelift sa dotkol najmä koncových svetiel. No celkový dojem z tohto malého dravého hatchbacku bol naozaj výborný. A tá farba... Fieste sa skutočne hodila.
Interiér sa až tak veľmi oproti predchádzajúcemu modelu nezmenil. Stále pôsobí funkčne, pre niektorých možno až mierne futuristicky. Fiesta síce nemala multifunkčný displej, a ten, ktorým disponovala, pôsobil trochu zastaralo, ale treba uznať, že všetko tam bolo funkčné. Zaujímavosťou napríklad je, že mala aj systém Ford SYNC. Spárujete si cez rozhranie BlueTooth svoj mobil s autom, môžete potom nielen telefonovať, ale sa naň aj spoľahnúť v prípade havárie. Systém totiž sám zavolá na 112 a oznámi, že sa stala nehoda. Čo sa týka bezpečnosti, je to plusový bod.

Ženská jazda
Hovorí sa, že auto pre ženy by sa malo jednoducho ovládať, dobre šoférovať a podobne. Lebo vraj ženy nemajú taký cit pre šoférovanie ako muži. Možno sa to hovorí preto, lebo muži ešte neskúšali šoférovať v lodičkách s dvanásťcentimetrovým podpätkom. Keby to skúsili, zistili by, že ženy sú naozaj skvelé vodičky, keď to zvládajú. No ale tak či tak – Fiesta sa šoféruje naozaj dobre, a to aj v lodičkách s dvanásťcentimetrovým podpätkom.

A čo sa týka parkovania, netreba sa báť. S Fiestou dlhou 3969 mm a širokou 1722 mm zaparkujete aj bez všetkých možných asistentov. Dobre sa s ňou vytáča, takže na to úzke miesto v podzemnej garáži nákupného centra vojdete hneď a nie na piaty raz. Aj keď sa človek na vedľajšom parkovacom mieste neuskromnil len s jedným miesto a predným ľavým rohom vám zasahuje do toho vášho, a aj keď na druhej strane máte veľmi inteligentne vložený oporný stĺp. Proste to zvládnete a s úsmevom vystúpite.
Ženský priestor
No a keď už ste zaparkovali v tom nákupnom centre, bola by škoda nepopozerať, čo dobrého tam majú. Objem batožinového priestoru je 276 l, resp. 960 l. Nie je to práve najväčší kufor, ale garantujem vám, že aj keď sú všetky výklady ozdobené nápisom „70 % zľavy“ a aj keď sa zastavíte rovno v niekoľkých, celý nákup do Fiesty bez problémov naložíte.

Žensky ladná, žensky energická
Pod kapotou sa skrýval malý fordový poklad – litrový benzínový motor EcoBoost, ktorý je vysoko hodnotený všemožnými odborníkmi. Má výkon 74 kW (100 k) a je spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Nežensky úsporná
Pri tých 70 % zľavách by sme mnohé potrebovali byť aspoň tak úsporné, ako je Fiesta. Nepodarilo sa nám síce dosiahnuť spotrebu, ktorú uvádzajú výrobcovia, ale aj tak sa nemôžeme sťažovať. V mestskej premávke, kde teda na cestách nie je prázdno a každých pár metrov musíte zastaviť a opäť sa pohnúť, si Fiesta vypýtala niečo cez 6 l/100 km. Mimo mesta dokázala podliezť hranicu piatich litrov a na diaľnici zhltla takmer 7 l/100 km.
Áno alebo nie?
Fiesta stojí za zamyslenie. Je to naozaj dobrý malý hatchback, s ktorým sa výborne jazdí, pod kapotou má skvelý motor Ecoboost, má dobre vyladený podvozok, a čo je tiež dôležité – je pekná. Cenovo tiež stojí aspoň za malú myšlienku. Kompletný cenník nájdete TU.