Autá

Elektrický transportér Vito

"Elektrifikácia vozového parku využívaného na komerčné účely nie je samoúčelná, ale v otázkach hospodárnosti sa riadi rovnakými zákonitosťami ako prevádzka vozidiel s klasickým pohonom."

Peter Škorňa, 13. marca 2018 8:00
Mercedes-Benz eVito 2018 Foto: Daimler AG
V druhom polroku 2018 sa začne na trh dodávať stredne veľký transportér eVito s elektrickým pohonom (84 kW; 300 Nm), ktorý dosiahne maximálnu rýchlosť 120 km/h, znesie užitočné zaťaženie 1 073 kg (celkovú prípustnú hmotnosť má 3 200 kg) a poskytne ložný priestor až 6,6 m3, pričom akumulátor 41,4 kWh (plné nabitie dosiahne za 6 hodín) mu zabezpečí dojazd do 150 km.

V ponuke je vyhotovenie s dvomi maximálnymi rýchlosťami: 80 km/h (v mestskej premávke šetrí energetické rezervy a predlžuje dojazd) a tiež 120 km/h. Novinka predbežne príde s dvoma rôznymi rázvormi: s dlhým pri celkovej dĺžke 5,14 metra a extra dlhým pri celkových 5,37 metra. Nový transportér eVito vykazuje celkové prevádzkové náklady rovnocenné modelu Vito s dieselovým motorom.



Oproti vyšším obstarávacím nákladom stoja nižšie náklady na energiu a údržbu, čo môžu podporiť aj daňové úspory či atraktívna cena prúdu. Stredne veľký transportér eVito má tak tie najlepšie predpoklady na to, aby sa uplatnil najmä vo vnútromestskej preprave dodávateľov, remeselníkov a osobných prepravcov. V roku 2019 doplní eVito tiež ďalší transportér: eSprinter a nasledovať má i elektrický Citan. Stratégia eDrive@VANs divízie Mercedes-Benz Vans koncernu Daimler umožní poskytnúť pri elektrických transportéroch všetko z jednej ruky: najmodernejšie vozidlá, výkonnú nabíjaciu infraštruktúru, servis priamo na mieste a služby konektivity.

Komentáre