Autá
Dieselová alternatíva tretej generácie
Peter Škorňa, 12. marca 2019 6:00 Foto: Daimler AG
To bol aj dôvod, prečo v čase, keď iné značky ustupujú z pozícií dieselového pohonu, predstavila novú generáciu naftových motorov OM 654, skombinovanú s plug-in hybridnou sústavou.Po tom ako v roku 2012 bol verejnosti predstavený model E 300 BlueTec Hybrid s naftovým 4-valcom 250 CDI skombinovaný s elektromotorom v prevodovke, uzrel v druhej polovici uplynulého roka svetlo sveta dieselový hybrid Mercedes-Benz Triedy E 300de tretej generácie.
Mercedes Benz tak po prvý raz spojila najmodernejší dieselový štvorvalcový motor OM 654 s výkonom 143 kW s 9-stupňovou hybridnou prevodovkou 9G-TRONIC najnovšej generácie a s hybridnou sústavou s možnosťou externého nabíjania, ktoré vozidlu pridáva ďalších 90 kW výkonu, pričom celkový výstup bude 225 kW a ohromných 700 Nm krútiaceho momentu.
Čisto elektrickú prevádzku zabezpečujú li-ion batérie s kapacitou 13,5 kWh, ktoré vystačia na dojazd do vzdialenosti 57 km pri maximálnej rýchlosti 130 km/h. Inovatívna v tomto modeli je aj kombinácia hliníkového bloku a oceľových piestov, ako aj vylepšená povrchová úprava klzných plôch valcov NANOSLIDE®, vďaka čomu sa vnútorné trenie znížilo o 25 %.
Pri úspore energie pomáha aj Asistent ECO (inteligentné asistovanie pohonu, upravujúce činnosť hybridnej sústavy na základe dát z radarových senzorov, kamier alebo navigácie.
Výkonnosť vozidla je nastaviteľná jeho predvolením na jeden zo štyroch prevádzkových režimov: HYBRID (štandardné nastavenie), E-MODUS (elektrické jazdenie), E-SAVE (nabitý akumulátor sa „šetrí“ na neskoršie čisto elektrické jazdenie), CHARGE (akumulátor sa za jazdy nabíja).
Zjednodušené nabíjanie tohto plug-in hybridu zabezpečuje inteligentný, zosieťovaný variant wallboxu Mercedes-Benz, disponujúci výkonom až 22 kW. Ten prostredníctvom novej aplikácie ponúka celý rad prídavných funkcií a prvýkrát umožňuje aj riadenie rôznych funkcií (ako napr. riadenie nabíjania, správa používateľov a prehľad o spotrebe) pomocou chytrého telefónu.