Autá
Packard: Auto, v ktorom jazdil aj Al Capone
Erik Stríž, 20. októbra 2013 6:00
Automobily Packard majú nie veľmi dlhú, ale za to pestrú a bohatú minulosť. V priebehu veľmi krátkej doby sa stali predstaviteľmi prestíže, vysokého spoločenského postavenia a prvotriedneho vkusu. Prvý automobil so značkou Packard vzišiel z výroby v roku 1899 ako produkt spoločnosti Packard Electric Company. Jej zakladateľmi boli bratia William Doud Packard a James Ward Packard, ktorí sa rozhodli po prvotnom úspechu svojho vozidla založiť ďalšiu firmu výhradne pre účel stavby automobilov - Ohio Automobile Company. Táto spoločnosť sa napokon ešte v roku 1902 premenovala na Packard Motor Car Company, čím bol vytvorený základ pre výrobu vtedajšieho najluxusnejšieho automobilu sveta.
Smotánka, politici aj mafiáni
Veľkosť, sila, luxus, vysoká predajná cena, mimoriadna technická spoľahlivosť a konzervatívny elegantný dizajn. Tieto vlastnosti určovali neskromný odbyt po vozidlách Packard, ktoré sa stali typickými pre americkú smotánku, ale aj štátnikov a dokonca bossov podsvetia, skutočných gangstrov.


Vojna ako dôvod na radosť
Počas druhej svetovej vojny sa aktivity spoločnosti Packard Motor Car Company odklonili od výroby automobilov a začala s produkciou leteckých motorov. Od vtedajšieho a aj dnešného lídra vo výrobe veľkých motorov, Rolls-Royce, získal Packard licenciu na výrobu motora Merlin V-1650, a ten sa mu podarilo predávať s mimoriadnym úspechom.

Koniec vojny znamenal aj koniec úspechov
Vojna skončila v roku 1945 a pre Packard to znamenalo ukončenie veľmi úspešných časov. Spoločnosť sa vrátila k výrobe veľkých luxusných automobilov, avšak dopyt po nich už nebol taký veľký, ako sa očakávalo. Obdobie, ktoré pre ľudstvo znamenalo nový začiatok, znamenalo pre Packard začiatok konca. Napriek tomu, že od roku 1946 Packard vyrobil až 146 modelov automobilov, nenašiel pre ne zákazníkov.
V roku 1954 Packard Motor Car Company fúzovala s firmou Studenbaker s cieľom zlepšenia finančnej situácie a vozidlá sa premenovali na Packardbaker. Posledný vyrobený automobil 58L v roku 1958 znamenal koniec značky, ktorej vozidlá dnes patria k špičke vo svete veteránov. Packard paradoxne nepoložila na kolená vojna, ale jej neskoršie dôsledky a veľmi aktívne úsilie spoločností ako Ford.