Autá
Audi TT dostalo celkom nový dizajn
Erik Stríž, 14. januára 2014 10:00Audi TT Allroad Shooting Brake Foto: Audi TT
Tretia generácia Audi TT by mohla znamenať zásadný prielom v histórii tejto modelovej triedy. Automobil známy najmä ako malé športové vozidlo pre mladých ľudí s plnou peňaženkou by sa teraz mohlo dostať do centra záujmu celkom novej cieľovej skupiny.
Audi TT Allroad Shooting Brake Foto: Audi TT
E-tron, plug-in hybrid a quattro
Štúdiu nového trojdverového kombi Audi predviedlo virtuálne ešte predtým, než sa oficiálne otvorili brány detroitského autosalónu. Audi TT Allroad Shooting Brake dostalo celkom novú zadnú časť, terénny charakter, vpredu disponuje ešte ostrejšími rysmi a je nositeľom pokrokového hnacieho ústrojenstva plug-in hybrid s technologickou platformou e-tron. Tá napovedá najmä o prítomnosti elektrického motora, v tomto prípade doplnku ku klasickému spaľovaciemu. Prítomnosť technológie quattro hovorí o pohone všetkých štyroch kolies.
Audi TT Allroad Shooting Brake Foto: Audi TT
Dva silné súčinné motory
Základným motorom nového Audi TT je 2-litrový s výkonom 288 konských síl a krútiacim momentom 380 Nm, obsluhovaný je 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Doplnkový elektrický motor má výkon 54 koní a krútiaci moment 270 Nm. Podľa vzoru ostatných hybridov by malo byť nové Audi TT schopné jazdiť aj samostatne na elektromotor do vzdialenosti as 50 kilometrov, kedy by výrazne šetrilo životné prostredie a aj peňaženku svojho majiteľa.
Spoločný výkon spaľovacieho a elektrického motora je podľa výrobcu až 408 konských síl, pričom v kombinovanom režime celý pohonný systém spotrebuje iba 1,9 litra pohonných hmôt na 100 kilometrov jazdy. Zrýchlenie je tiež úctyhodné, z pokoja na 100 km/h sa Audi TT vyšplhá za krásnych 4,6 sekundy a rýchlosť prestane naberať až pri úrovni 250 km/h.
Audi TT Allroad Shooting Brake Foto: Audi TT
Interiér po novom
Interiér tejto, zatiaľ iba virtuálne predstavenej štúdie, sa prakticky v ničom zásadnom nelíši od toho, čo Audi ukázalo už na veľtrhu CES 2014. Napriek tomu je odlišný od toho, čo Audi ponúka vo svojich súčasných vozidlách. Vodič bude mať k dispozícii štandardné rozloženie ovládacích prvkov, z ktorých sa mierne vymyká jedine štartovacie tlačidlo. To nachádza svoje miesto v pravej dolnej štvrtine kruhu volantu a má výraznú červenú farbu.
V interiéri predstaveného koncepčného Audi TT sa našiel priestor iba pre jeden displej. Má k nemu prístup prakticky iba sám vodič. Displej nahradil klasické analógové ukazovatele rýchlosti, otáčok motora a stavu paliva v nádrži. 13,3-palcový displej využíva antireflexnú vrstvu, je plnofarebný a prostredie, ktoré je na ňom zobrazené, sa ovláda prostredníctvom tlačidiel na samotnom volante a pomocou multifunkčného ovládača na dosah vodičovej pravej ruky pod voličom automatickej prevodovky.
Audi TT Allroad Shooting Brake Foto: Audi TT
Hlavne nezáväzne
Koncept Audi TT Allroad Shooting Brake je stále skôr iba nezáväznou štúdiou toho, aké technológie môžu obsahovať nové vozidlá od výrobcu v blízkej budúcnosti. Či sa skutočne dočkáme nového tétečka v takejto podobe nie je zatiaľ vôbec isté, uvažuje sa totiž o viacerých koncepciách. Ako bude vyzerať nové TT v skutočnosti, to sa dozvieme pravdepodobne až na ženevskom autosalóne, ktorý sa bude konať v čase od 6. do 16. marca 2014.