Život
Potravinová zbierka v Kauflande priniesla pomoc za viac ako 122000 eur
WEBMAGAZIN.sk-OTS, dnes 14:40Kaufland pri zbierke spolupracuje so Slovenským Červeným krížom, ktorý potravinovú pomoc rozdeľuje obyvateľom po celom Slovensku Foto: Kaufland
Reťazec v spolupráci so Slovenským Červeným krížom aj tento rok zorganizoval svoju charitatívnu zbierku Pomáhame potravinami. Podporuje ňou tých, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii, často bez vlastného pričinenia. Tisíce darovaných potravín a predaných odznakov sú dôkazom, že filantropia jeho zákazníkom nie je cudzia. Kaufland potravinovú pomoc ešte navýšil o ďalších 700 balíkov v hodnote vyššej ako 35 000 eur. Prázdna chladnička trápi stále viac Slovákov, mnohým domácnostiam chýbajú financie aj na základné potraviny. „Viac ako 900-tisíc ľudí u nás ohrozuje chudoba alebo sociálne vylúčenie, čo v porovnaní s rokom 2022 znamená nárast o 53 000 ľudí,“ upozorňuje generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža, Zuzana Rosiarová. Jej slová potvrdzujú aj výsledky Eurostatu z roku 2023, podľa ktorých takmer každý desiaty Európan nemá dostatok finančných prostriedkov na poriadne jedlo, pričom najkritickejšia situácia je práve na Slovensku.
Potravinová zbierka má v Kauflande dlhú tradíciu, obchodný reťazec ju organizuje už 11 rokov
Do Kaufland predajní po celom Slovensku preto aj tento rok pribudli špeciálne označené boxy, ktoré sa celé dva týždne plnili potravinovými darmi. 11. ročník charitatívnej zbierky Pomáhame potravinami trval od štvrtka 10. októbra až do 23. októbra 2024, aby sa do neho mohlo zapojiť čo najviac zákazníkov. Tí do nákupného košíka postupne prihadzovali trvanlivé potraviny, ktoré po zaplatení celkom netradične nechávali v obchode, aby pomohli ľuďom bojujúcim s nedostatkom jedla. Najviac sa už tradične daroval cukor (7,7 tony), múka (5,5 tony) a ryža (4,3 tony), často sa tiež kupovali cestoviny, mlieko alebo olej. Do zbierky sa už po druhýkrát dalo zapojiť aj kúpou symbolického odznaku za jedno euro pri pokladniciach. „Spoločnými silami sa nám za dva októbrové týždne podarilo vyzbierať pomoc v hodnote vyše 122 000 eur ľuďom ohrozeným chudobou, za čo veľmi pekne ďakujeme. Máme veľkú radosť, že sme vďaka solidarite našich zákazníkov dokázali znovu pomôcť tým, ktorí sa ocitli v núdzi,“ hovorí Lucia Vargová, vedúca úseku komunikácie spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Potravinové balíčky putujú prostredníctvom Slovenského Červeného kríža priamo k tým, ktorí ich tak veľmi potrebujú. „Potravinová pomoc uľahčuje mnohopočetným rodinám s deťmi, sociálne slabším občanom, seniorom, ale aj neúplným rodinám s jedným rodičom odľahčiť rozpočet,“ vysvetľuje generálna sekretárka. „Vyzbierané potraviny a zakúpené nákupné poukážky v týchto dňoch odovzdávame najmä s ohľadom na konkrétne potreby ľudí, mnohí si vďaka nim spríjemnia blížiace sa Vianoce. Ďakujeme všetkým, ktorí sa do potravinovej zbierky zapojili akýmkoľvek spôsobom, veľmi si ich podporu vážime. A hoci sa nám to často nezdá, aj málo dokáže ľuďom vyčariť úsmev na tvári.“
Zákazníci prispievali do zbierky vo všetkých predajniach Kauflandu
Nielen úsmev, ale často aj slzy dojatia sprevádzajú doručovanie potravinových balíkov ich adresátom. Tak to bolo aj v prípade takmer 90-ročnej pani, ktorá podľa vlastných slov bude mať vďaka tejto zbierke čo jesť až do Vianoc. Pomohlo sa aj osamotenej matke štyroch dcér vo veku 1, 5, 10 a 12 rokov z okresu Bardejov. „Ďakujem vám veľmi pekne, nemáme peniaze ani drevo, tieto dva balíky potravín sú pre nás viac, ako sme dúfali,“ napísala do miestneho spolku Slovenského Červeného kríža.
Potravinová zbierka nenechala chladných ani slovenských influencerov, ktorí svojím nákupom z vlastnej iniciatívy inšpirovali aj viacerých sledujúcich. Televízna moderátorka Kvetka Horváthová, cestovateľ Radoslav Hoppej či víťaz známej televíznej súťaže v pečení Milan Macuľa, ale aj približne 900 dobrovoľníkov zo Slovenského Červeného kríža a spoločnosti Kaufland, spojili svoje sily na pomoc ľuďom, ktorí to naozaj potrebujú. „Aby sa na Slovensku uvarilo čo najviac teplých jedál aj v tých domácnostiach, kde to nie je každý deň samozrejmosťou, spoločnosť Kaufland už 11 rokov organizuje túto výnimočnú zbierku, v ktorej sa každý balík múky či cestovín premení na dobrý skutok,“ dodáva Lucia Vargová.