Život
Keď to v supermarkete žije aj po záverečnej
OTS, včera 15:58Keď to v supermarkete žije aj po záverečnej Foto: BILLA
S lampášmi v ruke objavovali tajomné zákutia medzi regálmi a zažili neopakovateľnú atmosféru nočnej predajne potravín. Na utorkovej jedinečnej Noci v BILLA v Bratislave sa vybraní zákazníci a influenceri dozvedeli príbehy tradičných slovenských surovín a aj to, ako sa dajú netradične využiť v modernej gastronómii. Spojením tradičného a súčasného bolo aj spoločné vystúpenie populárnej slovenskej kapely a SĽUK-u. BILLA týmto podujatím podporila svoju novú privátnu značku Chute Slovenska.Vedeli ste, že pôvodným jedlom našich prarodičov boli obilninové kaše z ovsa, prosa či raže? Alebo, že med bol v slovenskej ľudovej medicíne doslova posvätnou prísadou? Aj takéto zaujímavosti porozprávala na utorkovej Noci v BILLA na Bajkalskej ulici v Bratislave etnologička a historička Katarína Nádaská. Hostí sprevádzala po šiestich stanovištiach v predajni, ktoré boli venované tradičným slovenským jedlám a surovinám. Napríklad mliečnym produktom ako bryndza či kefír, zabíjačkovým špecialitám, ale aj tradičnému pečivu, ako sú bratislavské rožky a záviny. Vysvetlila, aké recepty si z tradičných surovín pripravovali naši predkovia a tiež to, aké povery či príbehy sa s jednotlivými potravinami spájali. „Mohlo by sa zdať, že minulosť nášho národa je niečo dávne a vzdialené, opak je však pravdou. História sa s našimi životmi prelína každodenne – v podobe hodnôt, zvykov, tradícií, ale aj obľúbených receptov. Na základe minulosti dnes dokážeme tvoriť našu súčasnosť,“ povedala Katarína Nádaská.
Delikátna súhra chutí
Na utorkovej Noci v BILLA hostia tiež zistili, ako pôvodné slovenské suroviny chutia v inovatívnom, modernom prevedení. O to sa postaral špičkový šéfkuchár Peter Slačka, ktorý pripravil ochutnávku jedál z kyslej kapusty, cvikly, bryndze, pečienok či krupice. „Tradičné slovenské ingrediencie majú v modernej kuchyni stále dôležité miesto. Aj keď ich ľudia zvyčajne pripravujú odskúšaným a rokmi prevereným spôsobom, objavovaniu nových chutí a netradičných kombinácií sa medze nekladú. V spojení s moderným prístupom nadobúdajú pôvodné slovenské suroviny v gastronómii nový význam,“ vysvetlil Peter Slačka.Na nočnej prehliadke sa okrem toho zúčastnil aj slovenský výrobca Greencoop, ktorý hostí zoznámil
s pestovaním slovenských paradajok pomocou tepla z termálnych prameňov.
Foto: BILLA
„Cieľom Noci v BILLA bolo poukázať na spojenie tradičného a súčasného, čo je v našich životoch celkom prirodzené – v tomto prípade išlo o chute, a možno na BILLA aj nečakane – o hudbu. Modernú slovenskú gastronómiu sme prepojili s typickými surovinami, ktoré Slováci milujú už po celé generácie. Produkty vyrobené na Slovensku ponúkame v rámci našej novej značky Chute Slovenska, takže sme v tomto podujatí spojili príjemné s užitočným. Navštíviť našu predajňu po záverečnej, pod rúškom noci a len s lampášom v ruke, bol pre našich hostí výnimočný zážitok. Ich pozitívne reakcie nás naozaj veľmi potešili,“ povedala Jana Riečanská, vedúca korporátnej komunikácie v BILLA Slovensko.
Koncert na záver
Keď hostia prichádzali na Noc v BILLA, netušili, že večer s tradičnými slovenskými potravinami ukončí slovenská hudobná lahôdka. Aktuálny zvuk spojili s ľudovou tradíciou kapela Billy Barman a speváčky zo SĽUK-u. Priamo v predajni spolu odohrali niekoľko pesničiek, ktoré boli originálnou bodkou za nezvyčajnou nočnou akciou. „Toto spojenie, ako aj koncert na nezvyčajnom mieste, boli naozaj unikátne. Krajší záver našej Noci v BILLA sme si ani nemohli želať,“ uviedla Jana Riečanská.Foto: BILLA
Nová privátna značka Chute Slovenska prináša typické výrobky zo syra, mäso, ale tiež čerstvé ovocie a zeleninu, med, pečivo, mäsové výrobky, ako aj nápoje či slané pochutiny. Spája sa v nej kvalita lokálnych potravín vyrobených na Slovensku s hrdosťou na tradičné suroviny a receptúry. Produkty značky Chute Slovenska vyrábajú regionálni producenti priamo na Slovensku a mnohé z nich majú potvrdený minimálne 75 % podiel surovín domáceho pôvodu. Aktuálne BILLA pod touto značkou prináša približne 200 potravín, postupne by sa ich počet mal zvýšiť.
Foto: BILLA
O spoločnosti
Spoločnosť BILLA, s.r.o. je súčasťou REWE International AG a na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov a v súčasnosti ich prevádzkuje 166 s viac ako 4 500 pracovníčkami a pracovníkmi. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú cenovo výhodné produkty Clever, výrobky pod značkou BILLA, Bon Via, Nice Bites, Mäsiarov výber, organické produkty BILLA BIO a domáca Slovenská farma. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.
Spoločnosť BILLA, s.r.o. je súčasťou REWE International AG a na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov a v súčasnosti ich prevádzkuje 166 s viac ako 4 500 pracovníčkami a pracovníkmi. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú cenovo výhodné produkty Clever, výrobky pod značkou BILLA, Bon Via, Nice Bites, Mäsiarov výber, organické produkty BILLA BIO a domáca Slovenská farma. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.