Život

Kaufland má za sebou úspešný rok 2024

"Darí sa mu motivovať mladých k zdravému životnému štýlu, slovenským výrobcom pomáha rásť a upevnil si pozíciu na trhu. "

OTS, 30. decembra 2024 11:30
Reťazec v roku 2024 otvoril štyri predajne, jedna pribudla aj v Bytči Foto: Kaufland
Podpora slovenských dodávateľov, ktorí vďaka nemu exportovali na zahraničné trhy takmer 95 miliónov produktov, štyri nové predajne, zaviazanie sa k ambicióznym cieľom v oblasti ochrany životného prostredia či potvrdenie certifikácie „Road to Zero Waste,“ ktorá z neho robí lídra v triedení a recyklácii odpadov - Kaufland má za sebou rok plný výziev.

Odkedy Kaufland začal pôsobiť na slovenskom trhu, stal sa kľúčovým hráčom nielen medzi maloobchodnými reťazcami, ale patrí aj medzi významných zamestnávateľov a partnerov domácich výrobcov. V roku 2024 si svoju pozíciu upevnil ako druhý najväčší reťazec a zároveň už po šiesty raz získal ocenenia Top Employer Europe a Top Employer Slovensko. Pracovné príležitosti ponúka vyše 8 200 zamestnancom, ktorých mzdy pravidelne prehodnocuje a len za posledných 5 rokov zvýšil plat na pozícii pracovník obchodu takmer o 30 percent.

Podpora domácich producentov patrí k jeho prioritám, preto spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, pričom 130 z nich sú malí regionálni výrobcovia. Len za posledné tri obchodné roky im za produkty zaplatil vyše 2, 2 miliardy eur a dlhodobo im poskytuje príležitosť aj pri výrobe vlastných privátnych značiek. Rad K- Z lásky k tradícii, ktorý uviedol na trh v roku 2018, sa postupne rozrástol na vyše 120 produktov od slovenských výrobcov.

Krúžkami varenia na základných školách deti motivuje k správnym stravovacím návykom Foto: Kaufland


„Spolupráca s domácimi dodávateľmi je jedným z pilierov našej obchodnej stratégie, pretože si uvedomujeme ich prínos pre tunajšiu ekonomiku a zároveň chceme zákazníkom ponúkať kvalitné potraviny zo Slovenska. Sme pre nich férovým partnerom nielen na domácom trhu, ale umožňujeme im presadiť saj aj za hranicami,“ hovorí Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Počas minulého obchodného roka sa do predajní reťazca v šiestich krajinách exportovalo takmer 95 miliónov kusov produktov od dodávateľov so sídlom na Slovensku, z toho najviac do Českej republiky v hodnote vyššej ako 1 miliarda českých korún.

Kaufland sa okrem expanzie výrobcov zameral aj na rozširovanie vlastnej obchodnej siete a počas uplynulých dvanástich mesiacov sa rozrástol o predajne v Bytči, Šamoríne, Handlovej a Zvolene. Na domácom trhu ich tak má 83, čím potvrdzuje svoj záväzok prinášať široký sortiment čerstvých a kvalitných produktov za výhodné ceny obyvateľom zo všetkých regiónov.

Kaufland za zdravú výživu

Ako predajca potravín si uvedomuje svoj vplyv pri budovaní správnych stravovacích návykov zákazníkov, a tak v rámci stratégie Kaufland za zdravú výživu už šesť rokov prináša do základných aj materských škôl zásoby čerstvej zeleniny a ovocia. Doteraz ich prostredníctvom projektu Čerstvé hlavičky priniesol vyše 800 ton. Na tom, aby sa vyvážený jedálniček stal u detí prirodzenou súčasťou ich života, mu záleží o to viac, že podľa údajov Slovenskej obezitologickej asociácie trpí nadváhou alebo obezitou až šesť z desiatich Sloveniek alebo Slovákov.

Po celom Slovensku stavia reťazec moderné K Parky, kde mladí môžu aktívne tráviť voľný čas Foto: Kaufland


„Hovorí sa, že čo sa človek v mladosti naučí, neskôr akoby našiel, preto sme v školskom roku 2024/25 priniesli do škôl aj Krúžky varenia,“ opisuje Sven Reinhard projekt, ktorý hravou formou vedie deti k zdravému stravovaniu. Reťazec zároveň v roku 2024 pokračoval vo výstavbe K Parkov, ktorými chce mladú generáciu motivovať k zmysluplnému tráveniu voľného času a doteraz takto otvoril už 21 moderných multifunkčných športovísk po celom Slovensku.

Téme podpory zdravia sa venuje dlhodobo a okrem fyzického mu záleží aj na duševnom zdraví, preto na Slovensko priniesol Tichú hodinku. Vďaka nej zákazníci v jeho predajniach môžu každý deň v čase od 11:00 do 12:00 nakupovať bez pustenej hudby či reklamných spotov, teda v tichu, ktoré má na ľudskú psychiku pozitívny vplyv.

Ekológia ako súčasť obchodnej stratégie

Súčasťou jeho obchodnej stratégie je ekologický prístup, na ktorý myslí vo všetkých sférach svojho pôsobenia od výstavby či prevádzky budov, cez výrobu a recykláciu obalov až po spoluprácu s dodávateľmi. Jeho predajňa v mestskej časti Bratislava- Záhorská Bystrica, ktorá je výnimočná drevenou konštrukciou, dostala v roku 2024 prestížny medzinárodný certifikát BREEAM Excellent. Ten potvrdil, že budova sa môže nazývať zelenou, pričom úroveň Excellent je druhým najvyšším stupňom hodnotenia.

Prestížnu certifikáciu BREEAM Excellent získal Kaufland v Záhorskej Bystrici Foto: Kaufland


Reťazcu sa podarilo obhájiť aj strieborný certifikát „Road to Zero Waste“, ktorý sa musí počas dvoch rokov od získania potvrdiť novými auditmi. Upevnil si tak pozíciu lídra v triedení a zhodnocovaní odpadu.
Zasadzuje sa aj za zodpovedné zaobchádzanie so zdrojmi pitnej vody. Keďže vo svojom sortimente ponúka aj potraviny z krajín spojených s viacerými vodnými rizikami, zaviazal sa spolupracovať s takými dodávateľmi, ktorí pri pestovaní ovocia a zeleniny uprednostňujú trvalo udržateľné postupy.

„Kaufland nie je len miestom na nákup potravín, ale snaží sa motivovať aj inšpirovať ostatných svojím prístupom k spoločenskej zodpovednosti,“ pokračuje generálny riaditeľ obchodného reťazca, ktorý v každodennom živote obyvateľov Slovenska zohráva dôležitú úlohu už 24 rokov. „Sme dôveryhodným partnerom pre zákazníkov, pre našich zamestnancov, aj pre dodávateľov, no tu naša zodpovednosť nekončí. Chceme naďalej prispievať k rozvoju krajiny, kde pôsobíme a je pre nás samozrejmé zapájať sa do filantropických projektov, ktoré poskytujú sociálnu pomoc a zlepšujú kvalitu života v regiónoch. Silné a zodpovedné spoločnosti to tak robia, a Kaufland takou spoločnosťou určite je.“

Komentáre