Život
Beh Od Tatier k Dunaju je pred nami, BILLA je nový generálny partner
OTS, dnes 10:13
Štart v Jasnej v Nízkych Tatrách, cieľ v Bratislave a v teréne tisícky športových nadšencov, ktorí si preveria svoju kondíciu aj odhodlanie – také bude podujatie Od Tatier k Dunaju. Najväčší štafetový beh na Slovensku štartuje počas víkendu 16. – 17. augusta a na trati privíta 210 tímov a troch sólo bežcov. Bežať sa bude cez regióny Liptov, Horehronie, Hont či Žitný ostrov, pričom dĺžka celej trasy je 345 kilometrov.
Generálnym partnerom behu je BILLA, ktorá pohybom doslova žije: inšpiruje k nemu verejnosť, podporuje profesionálny šport a svojich kolegov i kolegyne spája v behoch, turistike či splavoch. „Od Tatier k Dunaju je výnimočné podujatie, ktoré spája ľudí, podporuje tímového ducha a spoločne motivuje k športovým výkonom. V BILLA sme veľmi radi, že sa stávame jeho dôležitým článkom, pretože šport a pravidelný pohyb pokladáme za neoddeliteľnú súčasť vyváženého životného štýlu,“ uviedla Jana Gregorovičová, CSR manažérka v BILLA Slovensko.
Spoluprácu s obľúbenou sieťou supermarketov si organizačný tím Od Tatier k Dunaju mimoriadne cení. „Za 13 rokov sa z nášho behu stal fenomén, ktorý každoročne motivuje tisíce ľudí prekonať samých seba. Mať po boku partnera, akým je BILLA, nám dáva nielen stabilné zázemie, ale aj možnosť posunúť podujatie na ešte vyššiu úroveň. Veríme, že bežkyniam a bežcom spolu prinesieme silný zážitok,“ povedal hlavný usporiadateľ podujatia Miloš Zágoršek.

Beh za zdravé oči detí
BILLA prináša do štafetového behu Od Tatier k Dunaju aj osvetový rozmer, a to prostredníctvom svojho o. z. BILLA ľuďom, ktoré je charitatívnym partnerom pretekov. Občianske združenie už niekoľko rokov spolupracuje s Národným ústavom detských chorôb (NÚDCH) v Bratislave a prispieva k prevencii a starostlivosti o zdravý zrak detí. Klinike detskej oftalmológie NÚDCH každoročne venuje špeciálne prístroje, ktoré slúžia na odborné vyšetrenia či prevenciu chorôb detského zraku. Okrem toho o. z. BILLA ľuďom stojí aj za programom Zdravé oči už v škôlke, ktorý už osem rokov bezplatne meria zrak deťom vo veku od 3 do 6 rokov.
Zvýšenie povedomia v téme prevencie zdravého zraku prinesú o. z. BILLA ľuďom a NÚDCH do behu Od Tatier k Dunaju prostredníctvom tematických tričiek, ktoré dostane každá bežkyňa či bežec. Ich zadnú stranu tvorí nezvyčajná Snellenova tabuľka, ktorá preverí zrakovú ostrosť účastníkov – vyskladaná z tematických písmen o očnej prevencii. „Cieľom tejto spoločnej aktivity NÚDCH s BILLA a o. z. BILLA ľuďom je upriamiť pozornosť na ochorenia očí v detskej populácii a na dôležitosť včasného záchytu a následnej liečby. Pohyb na čerstvom vzduchu za denného svetla je významným faktorom prevencie krátkozrakosti u detí, v celej populácii je zas prevenciou mnohých civilizačných ochorení. Aj preto vítame takéto spojenie športu a osvety – svojou formou dokáže zaujať, a hlbším posolstvom vzdelávať,“ povedal Peter Bartoň, generálny riaditeľ NÚDCH, ktorý je sám nadšený bežec. Okrem apelu o očnú starostlivosť, vyobrazeného na tričkách bežcov, o. z. BILLA ľuďom venuje NÚDCH aj dar na špecializované prístroje či pomôcky pre detských pacientov.
BILLA má vlastný tím
Priateľské vzťahy a dlhodobú spoluprácu spečatia BILLA, o. z. BILLA ľuďom a NÚDCH aj v špeciálnom tíme, ktorý na Od Tatier k Dunaju pobeží pod značkou supermarketu. Významné miesto v družstve patrí práve riaditeľovi NÚDCH Petrovi Bartoňovi, ktorý sa na podujatie dlhšie aktívne pripravuje. Okrem kolegýň a kolegov z BILLA sú súčasťou tímu aj výživový poradca Martin Čupka, známy šéfkuchár Andrea Ena či triatlonista Patrik Čurila.
Ambasádorkou behu Od Tatier k Dunaju je už 10 rokov herečka Gabriela Marcinková, ktorá zároveň spolupracuje s BILLA a je tvárou tejto značky. „Beh Od Tatier k Dunaju má pre mňa veľké čaro – nielen svojou trasou, ktorá odkrýva kúty nášho krásneho Slovenska, ale aj energiou ľudí, ktorí sa na podujatí zúčastňujú. O to viac ma teší, že sa generálnym partnerom behu stala BILLA, môj obľúbený obchod. Tímu BILLA držím palce a so záujmom budem sledovať, ako zdolávajú štafetu za štafetou. Veľmi sa mi tiež páči osvetový rozmer, ktorý do behu prináša spolupráca BILLA s NÚDCH – ako mama dvoch malých detí považujem prevenciu chorôb detského zraku za mimoriadne dôležitú,“ vyjadrila sa Gabriela Marcinková.

BILLA, s.r.o. je súčasťou medzinárodného koncernu REWE International AG a na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov a v súčasnosti ich prevádzkuje 178 s viac ako 4 400 pracovníčkami
a pracovníkmi. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú cenovo výhodné produkty Clever, výrobky pod značkou BILLA, BILLA Premium, Bon Via, Mäsiarov výber, organické produkty BILLA Naše bio a domáce Chute Slovenska. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.
Občianske združenie BILLA ľuďom vzniklo v septembri 2016 s cieľom podporovať aktivity blízke hodnotám spoločnosti BILLA, zamerané na deti, rodinu a zdravú výživu. Okrem toho sa zameriava na spájanie zamestnancov, obchodných partnerov, ako aj širokej verejnosti.