Technológie

Notebook s Androidom a Full HD displejom

"Hewlett-Packard ukázal svoj nový tablet s operačným systémom Android, ku ktorému je možné pripojiť klávesnicu a používať ho aj v práci."

Erik Stríž, 21. mája 2013 6:00
HP Slatebook x2 Foto: Hewlett-Packard

Notebook aj tablet

Hybridné riešenia sú stále populárnejšie a Hewlett-Packard prakticky ani neprináša nič revolučné. Dokonca ani nič nové. Výrobca stavia na osvedčenej konštrukcii jednoduchého tabletu, ku ktorému je možné pripojiť hardvérovú klávesnicu. Spojenie týchto dvoch častí vytvára zaujímavé zariadenie, ktoré uplatnenie nachádza nielen v sledovaní internetových stránok a multimediálnych súborov, ale aj pri práci v teréne.

HP Slatebook x2 Foto: Hewlett-Packard

Ďalší hybrid, ale predsa v niečom prvý

Tablet s pripojiteľnou klávesnicou je síce iba jedným z mnohých podobných, avšak nejaké to prvenstvo si predsalen drží. Ide o prvé zariadenie svojho druhu s výkonným čipsetom NVIDIA Tegra 4. Tento procesor sprostredkúva používateľom fotorealistickú grafiku v hrách, rýchle prezeranie webových stránok a plynulé prehrávanie HD videa. Navyše, umožňuje využívať prístup k aplikáciám portálu TegraZone app.

HP Slatebook x2 Foto: Hewlett-Packard

Android ako ho nepoznáme

HP SlateBook x2 beží na operačnom systéme Android 4.2 Jelly Bean. Tento systém je určený predovšetkým pre multimediálne tablety a smartfóny, umožňuje však pripojenie periférnych zariadení a teda aj prácu s náročnejšími aplikáciami.

Nemá význam tento operačný systém preceňovať. Čo sa týka produktívneho využitia, v tomto ohľade určite neprekoná systémy Windows. Zrejme žiadny programátor by nemal záujem vytvárať aplikácie na Android tablete, pokiaľ však potrebujete v teréne písať texty, reporty, vytvárať prezentácie alebo spravovať e-mailové správy, potom je Android rozumnou voľbou. Dokonca aj vo svevte úpravy fotografií sa Android nestratí. V obchode Google Play sú dnes k dispozícii mnohé aplikácie poskytujúce vysokú úroveň spracovania fotografií, veľa z nich je dokonca bezplatných.

HP Slatebook x2 Foto: Hewlett-Packard

Krásny displej

Pýchou tabletu HP Slatebook x2 je jeho displej, disponuje rozlíšením Full HD (1920×1080 pixelov) a uhlopriečkou desať palcov. Tieto parametre sa podieľajú na veľmi detailnom a čistom obraze, ktorý je navyše vďaka povrchovej úprave krytu displeja dobre čitateľný aj v exteriéri.

Nad displejom je umiestnená webkamera, za pomoci ktorej sú používateľom dostupné videohovory cez internet. Služba Hangout od Google je v zariadení dokonca predinštalovaná, takže s iným používateľom služieb Google sa spojíte aj bez populárneho programu Skype.

HP Slatebook x2 Foto: Hewlett-Packard

Rozumná cena s bonusom

K svojmu hybridnému notebooku HP ponúka aj exkluzívne riešenia a služby, ktoré zákazníkom pomôžu naplno využiť potenciál prístroja. Zákazníci majú okrem iného možnosť rozšíriť štandardnú záruku a dokúpiť si servisný balíček HP Care Pack, vďaka ktorému sa môžu vyhnúť neočakávaným nákladom na prípadnú opravu alebo výmenu, a to aj po uplynutí štandardnej 24 mesačnej záruky. Odporúčaná cena HP Slatebook x2 je 499 eur a v predajniach by ste ho mali nájsť už v priebehu tohto leta.