Technológie
Život bez pracovného e-mailu? Už čoskoro
Webmagazin.sk, 14. decembra 2013 6:00
Ilustračné foto Foto: TASR/Dušan HeinPresun komunikácie na sociálne siete, nahradenie osobných stretnutí a biznis tripov konferenčnými video hovormi a celkového zrýchlenia komunikácie urobilo dnes z e-mailu prakticky len potvrdzovací nástroj ústnych dohôd, pre niektorých skupinový chat s priateľmi.
Na rovinu - koľko z pracovných emailov, ktoré posielate, sú skutočne pracovné? Podľa prieskumu spoločnosti trueconneXion je zneužívanie pracovného e-mailu najčastejším prehreškom zamestnancov z hľadiska neefektivity v práci. Denne trávia písaním súkromných e-mailov v práci až 14 minút. Až štyri z piatich firiem v dnešných časoch už kontrolujú zneužívanie pracovného času. Do toho sa okrem e-mailu ráta tiež súkromná komunikácia na sociálnych sieťach (Facebook, Pokec), skype či online nákupy.
Veľa nástrojov, veľa problémov
Zamestnanci vo firmách využívajú veľké množstvo komunikačných nástrojov – e-mail, skype, SMS, viber, whatsapp, intranet, extranet, pevná linka, mobil, Facebook... Problém nastáva, ak si potrebujú spätne vyhľadať informácie a pri tom množstve komunikácie a rozhraní to trvá príliš dlho, niekedy je to takmer nemožné. Navyše, veľká časť komunikácie sa kvôli cestovaniu premiestňuje do mobilov a smartfónov, ktoré nie vždy poskytujú rovnaké zálohovanie dát.
Časy, keď sme práci využívali iba e-mail (a takýto počítač), sú dávno minulé. Foto: TASR/AP PhotoAj preto firmy postupne hľadajú riešenie, ktoré im umožní mať komunikáciu pod kontrolou (z dôvodu nákladov aj bezpečnosti), sústrediť všetky dostupné dáta na jednom mieste (aby neprúdili krížom krážom e-mailami), sústrediť všetky komunikačné nástroje do jedného, ale tiež aby toto všetko bolo dostupné cez mobil.
„Dnešné firmy potrebujú sústreďovať, kontrolovať a znižovať náklady. Komunikácia sa prenáša do sociálnych sietí, a to nielen súkromná, ale do istej miery aj firemná. Preto treba byť pripravený,“ hovorí Emil Gajarský, produktový manažér ASBIS, ktorá distribuuje platformu pre sociálne podnikanie Social Business od IBM a dodáva: „Samozrejme, základom je plynulý prechod. Zamestnanci a priori odmietajú zmeny. Preto je prvým krokom integrácia do existujúcich rozhraní. Pracovník tak ďalej bude fungovať napríklad v rozhraní Outlooku, takže nebude musieť tráviť hodiny zvykaním si na nové ikonky a buttony.“
Postupne možno integrovať ďalšie a ďalšie komunikačné nástroje do systému. Dôležitá je tiež skutočnosť, že pracovná sila mladne. Do roku 2014 by až 50 percent zamestnancov mala pochádzať z ročníkov 1980 a mladších, teda ľudí, ktorí vyrastali s informačnými a sieťovými technológiami, pre ktorých by mala byť adaptácia jednoduchšia.









