Ekológia
Menej plastov - spoločnosti skupiny Schwarz si nastavili vyššie ciele
OTS, 15. novembra 2023 9:59![](https://www2.teraz.sk/usercontent/photos/8/3/3/3-833e8c9f26ac80ed6ffee771575bcd353940b495.jpg)
Vďaka medzinárodnej spolupráci a mnohým opatreniam sa obe spoločnosti skupiny Schwarz veľkými krokmi približujú k naplneniu cieľov spoločnej stratégie pre zaobchádzanie s plastmi REset Plastic „Menej plastov - uzavretý kolobeh“. Pôvodný cieľ zníženia spotreby plastov o 20 percent do roku 2025 Kaufland a Lidl už vo všetkých krajinách naplnili. Preto si určili ešte ambicióznejší cieľ, a to do roku 2025 znížiť spotrebu plastov v obaloch produktov vlastných značiek o 30 percent a do roku 2027 dokonca o 35 percent v porovnaní s rokom 2017.
Menej plastov, uzavretý kolobeh
Za obchodný rok 2022 oba reťazce vo všetkých 32 krajinách, v ktorých pôsobia, úspešne znížili v priemere objem plastov v obaloch produktov svojich privátnych značiek o 28 percent. V súčasnosti obe spoločnosti používajú priemerne 17 percent recyklátu v plastových obaloch produktov vlastných značiek. Okrem toho dosiahli obidve spoločnosti pri 53 percentách obalov produktov vlastných značiek maximálnu recyklovateľnosť.
K týmto úspechom prispela široká škála opatrení, predovšetkým v podobe úprav obalov na recyklovateľné, optimalizácie balení prostredníctvom zmeny dizajnu obalov či inovatívneho využívania recyklovaných materiálov.
![](https://www3.teraz.sk/usercontent/photos/c/4/9/3-c49b79073f05e2d8511926b3124005b3769e3fdd.jpg)
Spoločnosti skupiny Schwarz navrhujú svoje obaly tak, aby boli čo najlepšie recyklovateľné. Obaly mnohých produktov vlastných značiek premieňajú na monomateriály, ktoré sa dajú opätovne použiť v rovnakom materiálovom toku.
Obe spoločnosti zvýšili podiel recyklovaných materiálov v obaloch produktov v sortimente čistiacich prostriedkov, napríklad v pracom prostriedku Formil Color alebo v čističi toaliet K-Classic. Znížili hmotnosť obalov produktov vlastných značiek, a to redukciou obalového materiálu napríklad pri produktoch K-Classic Prosciutto Cotto, alebo odstránením rukoväte pri gréckom krémovom jogurte Milbona či zavedením nových vákuových balení.
Pri dosahovaní svojich cieľov REset Plastic spoločnosti skupiny Schwarz neustále spolupracujú. Každý jeden príspevok k vedomému využívaniu plastov napomáha k celkovému výsledku, a to v súlade s celoskupinovou víziou "Menej plastov – uzavretý kolobeh".