Ekológia
Lidl a WWF uzavreli strategické partnerstvo
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 28. júna 2024 10:29![](https://www1.teraz.sk/usercontent/photos/1/e/f/3-1ef06d4437eeb30f388c9de2ab6b6040b401c067.jpg)
Toto dlhodobé partnerstvo je ďalším pilierom nášho záväzku podporovať udržateľnosť ako súčasť našej medzinárodnej stratégie CSR. Spoločným cieľom tohto partnerstva je umožniť zákazníkom robiť ešte udržateľnejšie rozhodnutia.
![](https://www.imporel.com/storage/imgupload/d9e688e0e1ab0706abbafb85edc781c8.jpg)
„Spájame sily“
Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika: „Ako jeden z najväčších maloobchodných predajcov potravín sme si vedomí svojej zodpovednosti a vplyvu. Zodpovednosť preberáme s cieľom podnikať v rámci možností našej planéty. Pre Lidl je trvalo udržateľné hospodárenie otázkou postoja a zároveň aj základom budúcej životaschopnosti nášho obchodného modelu. S podporou a odbornými znalosťami WWF posunieme náš záväzok k udržateľnosti na ďalšiu úroveň. Aktuálne výzvy, ako je zmena klímy a úbytok biodiverzity, môžeme prekonať len spoločnými silami. Preto veríme v silné partnerstvá, ktorých cieľom je spolupracovať na poskytovaní udržateľnejších možností.”
Kirsten Schuijt, generálna riaditeľka WWF International, dodáva: „Spôsob, akým vyrábame a spotrebúvame potraviny a energiu, je jednou z hlavných príčin úbytku biodiverzity a zmeny klímy. Potrebujeme odvážne a okamžité opatrenia na zmenu našich potravinových a energetických systémov, v rámci ktorej potravinársky a maloobchodný sektor zohráva veľkú úlohu. Je to nevyhnutné, aby sme zastavili a zvrátili najväčšiu krízu, ktorej dnes ľudstvo čelí. Lidl ako jeden z najväčších maloobchodníkov má obrovský medzinárodný vplyv na presadzovanie udržateľných zmien v potravinárskom a maloobchodnom sektore. Organizácia WWF je hrdá na to, že môže Lidl sprevádzať na tejto ceste, na ktorej budeme spoločnosť podporovať a súčasne podnecovať.”
Spolu sme silnejší v 31 krajinách
Lidl a WWF už spolupracovali v rámci existujúcich partnerstiev, napríklad vo Švajčiarsku a Rakúsku. Nové partnerstvo rozširuje rozsah tejto spolupráce na celom svete s cieľom posilniť udržateľnosť na medzinárodnej úrovni. Lidl si stanovil cieľ, že v budúcnosti svojim zákazníkom na celom svete ešte viac zjednoduší udržateľné nakupovanie. Diskont bude spolupracovať s WWF, aby poskytoval udržateľnejšie možnosti výberu a aktívne tak formoval zodpovednú transformáciu. Partnerstvo s WWF podporí tento cieľ prostredníctvom zamerania sa na nasledujúce kľúčové oblasti:
• Zachovanie a podpora biodiverzity
• Zodpovedné hospodárenie s vodnými zdrojmi
• Ochrana klímy prostredníctvom vedecky podložených klimatických cieľov (science-based climate targets)
• Budovanie a rozširovanie dodávateľských reťazcov bez odlesňovania a konverzie
• Zodpovedné získavanie kritických surovín, ako je palmový olej, sója, kakao, čaj, káva, drevo a papierové produkty
• Zodpovedné získavanie rýb a morských plodov a ochrana kritických rybolovných oblastí a zdrojov
• Zapojenie sa do propagácie uvedomelého a udržateľného stravovania a spotreby
• Zníženie množstva potravinového odpadu
• Zodpovedné hospodárenie s vodnými zdrojmi
• Ochrana klímy prostredníctvom vedecky podložených klimatických cieľov (science-based climate targets)
• Budovanie a rozširovanie dodávateľských reťazcov bez odlesňovania a konverzie
• Zodpovedné získavanie kritických surovín, ako je palmový olej, sója, kakao, čaj, káva, drevo a papierové produkty
• Zodpovedné získavanie rýb a morských plodov a ochrana kritických rybolovných oblastí a zdrojov
• Zapojenie sa do propagácie uvedomelého a udržateľného stravovania a spotreby
• Zníženie množstva potravinového odpadu
Okrem angažovanosti Lidla v rámci vlastného hodnotového reťazca bude diskont podporovať rôzne projekty WWF na ochranu životného prostredia v regiónoch, z ktorých získava suroviny.
Bližšie informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete aj na stránkach www.lidl.sk, www.spolocenskazodpovednost.sk a na sociálnych sieťach.