Biznis
Podľa pobočky spoznáte banku
Webmagazin.sk, 19. októbra 2012 13:00Interiér pobočky Foto: Prima banka
Odvšadiaľ sa na nás valia reklamy na všetky možné banky, ale ako si môžeme byť istí, že ich služby budú rovnako dobré ako reklama? Skúste sa pozrieť na to, ako ich pobočky vyzerajú, a môžete aspoň z časti odhadnúť, ako sa k vám budú správať. Ako sa vytvára dobrý dizajn, nám vysvetlila Prima banka, ktorá v posledných mesiacoch rozšírila svoju obchodnú sieť o 22 pobočiek. Čo uvidíte hneď pri vstupe
Hneď, ako vojdete do pobočky banky, vás upúta najvýraznejší prvok obchodného miesta nazvaný logowall. Väčšinou býva nasvietené a v rôznych farbách. Každá farba pritom vyjadruje niečo iné. Niektorá na vás zapôsobí chladno, iná príjemne. Napríklad zelená upokojuje a dodáva pocit istoty, je farbou tvorivosti a samostatnosti.
Logowall Foto: Prima banka
Pri vstupe do pobočky sa na vás väčšinou valí jedna reklama za druhou. Nie každá reklamná ponuka ja však rovnaká. V Prima banke na to majú tzv. Menuboxy, ako aj v MacDonalde, pozriete sa na priehľadnú ponuku a vyberiete si. Menubox je panel, na ktorom nájdete v ponuku základných produktov. Podľa toho, koľko produktov tam je, môžete zistiť, ako jednoducho a priamočiaro s vami banka bude komunikovať. Čím zrozumiteľnejšie, tým lepšie pre klienta. Napríklad Prima banka má v menu boxe len štyri produkty – Osobný účet, Termínovaný vklad, Pôžička, Hypotéka. Je to jednoduché, zrozumiteľné a otvorené.Menuboxy Foto: Prima banka
Všimnite si pracovisko osobného bankára
Prima banka toto miesto nazýva „ľadoborec“. Je to základný prvok interiéru a vo všetkých nových pobočkách sa používa jeden typ. Zaujímavosť riešenia spočíva v detailnom návrhu použitia pracoviska. Jednotlivé elementy sú dômyselne skĺbené tak, aby sa klient cítil komfortne a aby pri obsluhe nebol rušený. Ľadoborec vytvára totiž aj akýsi paravan, teda zábranu na zachovanie dôvernosti rozhovoru.
Prima banka postavila svoj priestor na priateľskosti a príjemnosti. Prejavuje sa to tým, že pracovník pokladne nie je od klienta oddelený žiadnym sklom ani mrežami. Priateľskosť vyjadrujú aj tým, že nemajú vyvolávací systém, pretože klient pre nich nie je číslo.
Interiér pobočky Foto: Prima banka
Celkový dizajn má byť prehľadný
Pobočky sú jednoduché a prehľadné, nie sú zahltené množstvom nábytku, pôsobia vzdušne, no zároveň sú moderné a funkčné. Dominuje im optimistická zelená farba, ktorá je doplnená bielou symbolizujúcou čistotu a prehľadnosť.
Prima banka kladie dôraz na viditeľnosť pobočiek. Výraznú zelenú farbu používajú aj pri exteriérovom označení banky. Má pôsobiť dôveryhodne, ale zároveň musí byť viditeľná, aby budila dojem priamočiarej a profesionálnej inštitúcie.
Interiér pobočky Foto: Prima banka
Súčasťou je bankomat
Bankomat umožňuje klientom robiť jednoduché operácie ako výber hotovosti, zistenie zostatku na účte, zmena PIN na karte a dobitie kreditu mobilných operátorov. Všetky bankomaty Prima banky zároveň majú aj funkciu Voľba bankoviek, vďaka ktorej si klient sám určí, z akých bankoviek si chce vyberanú sumu poskladať.
Dizajn je dôležitý, pretože vďaka nemu si klient vytvorí prvý dojem. Keď nabudúce navštívite nejakú inštitúciu, poobzerajte sa okolo seba a zamyslite sa, či na vás pôsobí príjemne.