Biznis

Naučte sa efektívne si rozdeliť pracovný čas

"Stihnete toho viac nielen v práci, ale budete mať aj viac voľného času."

, 24. októbra 2012 13:00
Ilustračné foto Foto: TASR
Všetko je len o tom, ako si viete rozdeliť čas. Keď sa naučíte narábať s vlastnými minútami, ktoré vám počas dňa patria, tak pre vás bude všetko jednoduchšie. Ľudia sa často sťažujú, že nestíhajú, ale neuvedomujú si, že keby si čas lepšie zadelili, tak by všetko s prehľadom stíhali.

Ako zvládať pracovné povinnosti bez stresu vám poradí Jana Harnošová zo spoločnosti Adecco:

Základ je určiť si priority, oddeľujte podstatné veci od nepodstatných


Veľa ľudí robí chybu v tom, že chcú veci riešiť postupne, ako prichádzajú. Dôležité však je určiť si priority a urobiť najprv to najdôležitejšie, až potom to menej dôležité. Aby sa vám potom nestalo, že si tie najpodstatnejšie veci vezmete domov a budete robiť do noci.

Najťažšie úlohy treba riešiť hneď. Budete mať lepší pocit, keď budú vyriešené a budete sa môcť venovať tým menej podstatným. Hlavne ich neodkladajte zo dňa na deň, lebo v piatok sa potom zbláznite. Takisto neodkladajte ani nepríjemné rozhovory.
Ilustračné foto Foto: TASR

Buďte precízni a začnite plánom na týždeň či deň


Urobte si hneď v pondelok týždenný plán, aby ste mali prehľad, čo všetko musíte stihnúť. Nebudete v strese, že ste na niečo zabudli. Každý deň sa na ten plán aj pozrite, nech neleží pod vrstvou prachu.

Keď si spíšete všetky svoje povinnosti, tak si ich aj postupne vyškrtávajte, aby ste vedeli, ktoré už sú splnené. Hneď budete mať lepší pocit, keď uvidíte, ako vám to ubúda. A spolu s povinnosťami bude ubúdať aj stres.

Držte sa hesla: V práci pracujem, cez voľno relaxujem.


Naučte sa oddychovať, aby ste každé ráno nevstávali s pocitom, že už nevládzete. Je dôležité venovať sa aj svojim záľubám. Počas pracovnej doby sa venujte práci naplno. Nenechajte sa vyrušovať sociálnymi sieťami a dlhými telefonátmi s rodinou, to môžete urobiť aj doma. Ak nestíhate robiť svoje pracovné povinnosti v práci a musíte si ich nosiť domov, niekde je očividne chyba. Popremýšľajte nad tým, koľko času v práci zbytočne zabíjate.

Ilustračné foto Foto: TASR
Nenechajte sa rušiť ani kolegami. Súkromné veci môžete riešiť počas obeda, ale počas pracovnej doby si robte svoje povinnosti.

Ak pracujete v tíme, pracujte efektívne


Na spoločných poradách si rozdeľte úlohy tak, aby každý z tímu prispel k plneniu úlohy rovnakým dielom. Nebudete mať potom nervy z toho, že robíte viac ako ostatní, a budete mať aj viac voľného času. Práve voľný čas je dôležitý pre váš pracovný výkon. Ak nebudete občas aj oddychovať, tak čoskoro vyhoríte.

Komentáre