Biznis
Ako napísať úspešný status na Facebooku?
, 23. septembra 2012 6:00
Statusy treba vedieť písať. Najnovšie prieskumy presne ukazujú, čo používateľov sociálnej siete zaujme a čo nie. Inšpirujte sa.
1. Čím kratšie, tým lepšie
Ľudia Facebook nečítajú, oni ho monitorujú. Ak napíšete príliš dlhý príspevok, takmer nikto sa nedostane až k poslednej vete. Používateľov najviac zaujme krátka, ale úderná informácia, ktorú musíte vyjadriť pár slovami.
Podľa výskumu Buddy Media status kratší ako 80 znakov prijme 66 % ľudí, status kratší ako 40 znakov prijme až 86 % ľudí.
2. Nechať to jednoduché
Vyhnite sa komplikovaným statusom, príspevkom, výrazom. Zaujímavý obsah môžete zdieľať formou linku, fotografie, obrázku alebo videa. Čím jednoduchšie, tým lepšie.
3. Zvážte svoje publikum
Myslite na to, komu svoj príspevok chcete adresovať. Hovorte o témach, ktoré ľudia milujú. Keď píšete status, myslite na jedného človeka, ktorý si to v danom momente sám prečíta. Píšte ho adresne, nepíšte ho skupine, ale jedincovi.

4. Pýtajte sa
Podľa prieskumov majú až dvakrát väčší úspech statusy, v ktorých je otázka. Ľudia radi diskutujú a zapoja sa, ak sa ich priamo na niečo opýtate. Ak chcete čo najviac komentárov, položte otázku a pýtajte si odpoveď. Ľudia budú s nadšením vyjadrovať svoje názory a postoje.
5. Vyberajte vhodné fotografie
Fotografie sú na Facebooku veľmi obľúbené. Pri výbere však myslite aj na to, ako bude fotografia na nástenke vyzerať. Musí byť úderná aj v malom formáte, ktorý sa zjaví na nástenke používateľov, ale aj vo formáte, ktorý sa zobrazí používateľom mobilných aplikácií.
6. Pridávajte linky
Skvelou voľbou sú linky. Ľudia budú klikať, budú vám to komentovať a zaujímať sa o to. Vyhnite sa ale skráteným URL adresám, pretože podľa najnovších prieskumov si viac ľudí klikne na celý link, pretože presne vedia, odkiaľ pochádza.
7. Nech sú statusy rozmanité
Nepoužívajte vždy len fotografie či linky. Svoje statusy pravidelne obmieňajte, raz položte otázku, inokedy pridajte fotografiu, niekedy link. Nikdy sa však nezamerajte len na jeden druh.

8. Vyberte si správny čas
Vyberte si správny deň a správny čas. Podľa Buddy Media majú statusy uverejnené medzi ôsmou hodinou večer a siedmou hodinou ráno o 20 % väčší úspech, ako statusy uverejnené počas dňa. Zároveň dodávajú, že vhodnejšie sú víkendy ako pracovné dni.
9. Dávajte inštrukcie
Ľudia urobia, čo im poviete. Vaše inštrukcie však musia byť jednoduché. Požiadajte ich, aby príspevok zdieľali, aby komentovali, diskutovali alebo robili hocičo, čo od nich chcete. Dajte im k tomu podnet. Výbornou voľbou je napríklad, ak napíšete: „Kliknite na Páči sa mi to, ak súhlasíte.“
10. Odpovedajte
Zapojte sa do diskusie aj vy. Ak vás niekto požiada, aby ste pridali fotografiu, urobte to. Ukážte, že ste ľuďom nablízku a že s nimi komunikujete.