Biznis

Ako napísať úspešný status na Facebooku?

"Propagovať sa prostredníctvom sociálnej siete je jedna z najlepších možností. Ak viete, ako na to."

, 23. septembra 2012 6:00
Ilustračné foto Foto: TASR
Informáciu, ktorú chcete dostať do sveta, nestačí zakričať z okna. Facebook so svojimi viac ako 900 miliónmi aktívnych používateľov je ideálnym priestorom na šírenie rôznych správ. Stačí napísať výstižný a úderný status alebo pridať príspevok, ktorý budú ľudia s radosťou zdieľať. A vaša sa správa sa dostane k viacerým, ako keby ste využili miestne inzertné noviny.

Statusy treba vedieť písať. Najnovšie prieskumy presne ukazujú, čo používateľov sociálnej siete zaujme a čo nie. Inšpirujte sa.

1. Čím kratšie, tým lepšie


Ľudia Facebook nečítajú, oni ho monitorujú. Ak napíšete príliš dlhý príspevok, takmer nikto sa nedostane až k poslednej vete. Používateľov najviac zaujme krátka, ale úderná informácia, ktorú musíte vyjadriť pár slovami.

Podľa výskumu Buddy Media status kratší ako 80 znakov prijme 66 % ľudí, status kratší ako 40 znakov prijme až 86 % ľudí.

2. Nechať to jednoduché


Vyhnite sa komplikovaným statusom, príspevkom, výrazom. Zaujímavý obsah môžete zdieľať formou linku, fotografie, obrázku alebo videa. Čím jednoduchšie, tým lepšie.

3. Zvážte svoje publikum


Myslite na to, komu svoj príspevok chcete adresovať. Hovorte o témach, ktoré ľudia milujú. Keď píšete status, myslite na jedného človeka, ktorý si to v danom momente sám prečíta. Píšte ho adresne, nepíšte ho skupine, ale jedincovi.
Ilustračné foto Foto: TASR

4. Pýtajte sa


Podľa prieskumov majú až dvakrát väčší úspech statusy, v ktorých je otázka. Ľudia radi diskutujú a zapoja sa, ak sa ich priamo na niečo opýtate. Ak chcete čo najviac komentárov, položte otázku a pýtajte si odpoveď. Ľudia budú s nadšením vyjadrovať svoje názory a postoje.

5. Vyberajte vhodné fotografie


Fotografie sú na Facebooku veľmi obľúbené. Pri výbere však myslite aj na to, ako bude fotografia na nástenke vyzerať. Musí byť úderná aj v malom formáte, ktorý sa zjaví na nástenke používateľov, ale aj vo formáte, ktorý sa zobrazí používateľom mobilných aplikácií.

6. Pridávajte linky


Skvelou voľbou sú linky. Ľudia budú klikať, budú vám to komentovať a zaujímať sa o to. Vyhnite sa ale skráteným URL adresám, pretože podľa najnovších prieskumov si viac ľudí klikne na celý link, pretože presne vedia, odkiaľ pochádza.

7. Nech sú statusy rozmanité


Nepoužívajte vždy len fotografie či linky. Svoje statusy pravidelne obmieňajte, raz položte otázku, inokedy pridajte fotografiu, niekedy link. Nikdy sa však nezamerajte len na jeden druh.
Ilustračné foto Foto: TASR

8. Vyberte si správny čas


Vyberte si správny deň a správny čas. Podľa Buddy Media majú statusy uverejnené medzi ôsmou hodinou večer a siedmou hodinou ráno o 20 % väčší úspech, ako statusy uverejnené počas dňa. Zároveň dodávajú, že vhodnejšie sú víkendy ako pracovné dni.

9. Dávajte inštrukcie


Ľudia urobia, čo im poviete. Vaše inštrukcie však musia byť jednoduché. Požiadajte ich, aby príspevok zdieľali, aby komentovali, diskutovali alebo robili hocičo, čo od nich chcete. Dajte im k tomu podnet. Výbornou voľbou je napríklad, ak napíšete: „Kliknite na Páči sa mi to, ak súhlasíte.“

10. Odpovedajte


Zapojte sa do diskusie aj vy. Ak vás niekto požiada, aby ste pridali fotografiu, urobte to. Ukážte, že ste ľuďom nablízku a že s nimi komunikujete.

Komentáre