Biznis
5 najlepších stránok pre propagáciu vašich prác
Erik Stríž, 12. júla 2013 12:00
1. Facebook
Facebook hýbe svetom. Denne ho používa väčšina vašich priateľov a aj vašich potencionálnych klientov a preto ho nie je správne ignorovať. Založením bezplatnej stránky na Facebooku s názvom vašej agentúry alebo značky získate celkom zadarmo potenciál radikálne zlepšiť verejné povedomie o vašej činnosti a získať nových zákazníkov. Facebook síce nie je priestorom, v ktorom sa združujú výhradne odborníci, avšak vaši klienti rozhodne medzi odborníkov na dizajn a grafiku nepatria. A najlepšie je byť tam, kde sú aj oni.

2. Dribble
Dribble je priestor, v ktorom sa narozdiel od Facebooku stretávajú profesionáli z celého sveta a propagujú svoje práce. Na Dribble nájdete v podstate všetko, čo súvisí s prácou grafikov a dizajnérov. Sledovať môžete tvorbu začínajúcich freelancerov, ale aj prácu skúsených profesionálov.
Aby ste mohli na Dribble propagovať svoje práce, musíte byť k tomu pozvaný. Prvé kroky k registrácii síce spravíte vy, avšak aby ste mohli začať ukazovať svoje referencie svetu, musí vám ich schváliť redakcia Dribble. Tento systém je zavedený preto, aby sa na stránke neobjavovali plagiáty alebo nepekné práce.

3. deviantART
Stránka deviantart.com patrí medzi najväčšie komunity grafikov na svete. Registrácia na stránke je bezplatná a rovnako bezplatne môžete aj propagovať svoje práce. Okrem grafiky a dizajnu môžete na stránke zverejňovať aj svoje literárne pokusy.

4. Dunked
Dunked nie je priestorom, v ktorom by sa pohybovali potencionálni klienti s cieľom vyhľadania vhodného umelca, ale je to miesto pre kompletizáciu vlastného portfólia. Dunked má mimoriadne rozsiahlu zbierku nástrojov, vďaka ktorým môžete svoje práce predstaviť v čo najlepšej forme.

5. Behance
Behance je priestor, v ktorom sa stretávajú komunity autorov a potencionálnych klientov. Rovnako ako v prípade Dribble ani sem nemôžete začať pridávať svoje práce “len tak”, ale až po schválení. Vďaka tomu je zabezpečená vysoká vizuálna úroveň propagovaných prác a klienti sa môžu dostať ku kvalitným tvorcom. Takisto platí, že ak ste ako grafik pozvaný do služieb ako Behance alebo Dribble, môžete si tým celkom zvýšiť svoj osobný PR. Sem sa totiž dostanú len tí najlepší a byť medzi nimi znamená byť viac, ako priemer.