Auto&Techno

Poznáte všetky modely Audi?

"Minulý týždeň sme predstavovali všetky modely automobilky Porsche, ktoré môžete na Slovensku zakúpiť ako nové. Dnes pokračujeme značkou Audi a jej mimoriadnym portfóliom."

Erik Stríž, 14. augusta 2013 6:00
Ilustračná fotografia Foto: Audi
Zatiaľ čo Porsche ponúka svojim priaznivcom na výber z piatich modelových radov, Audi ich má až dvanásť, pričom väčšina z nich ponúka niekoľko rôznych variantov. Napríklad také Audi A4 si môžete zadovážiť až v šiestich verziách (vrátane S-variantu), A6 má sedem verzií a A5 až osem! Takto má Audi vo svojom portfóliu až 50 rôznych áut! Nechýbajú medzi nimi ani hybridné riešenia či superdrahé kabriolety.

A1


Energické, výrazné, charizmatické. Audi A1 patrí do ponuky prémiových vozidiel a je športovcom v svojej triede. Výrazné, kontinuálne prechádzajúce bočné línie, farebne odlíšená strecha a neobyčajne výrazne sklonené zadné stĺpiky karosérie vytvárajú nezameniteľnú siluetu tohto trojdverového vozidla. Aj rozmery potvrdzujú dynamické línie: pri dĺžke 3,95 metra má najmladší model Audi značnú šírku 1,74 metra, ale výšku iba 1,42 metra. Rozchod kolies je 2,47 metra, čomu zodpovedajú krátke previsy karosérie.

Audi A1 Foto: Audi

A3 / S3


Audi A3 je konkurentom pre vozidlá BMW radu 1 a Mercedes-Benz triedy A. Má však výrazne športový dizajn, ktorý sa konkurenti snažia nahradiť eleganciou. A-trojka sa predáva vo v celkovo siedmych verziách, ktoré obsahujú aj výkonnejší variant s písmenom S. Všetky modely okrem kabrioletu sú predstaviteľmi aktuálneho dynamického športového dizajnu, jedine kabrio sa zatiaľ nedočkalo zmeny vizáže. A3 bolo kedysi iba prémiových hatchbackom, dnes sa predáva aj ako sedan a konkuruje vlastnému bratovi, Audi A4.

Audi A3 Sedan Foto: Audi

A4 / S4


Audi A4 je legendou. Predstavuje rozumný kompromis medzi prémiovosťou, finančnou dostupnosťou a vysokej úrovne konštrukčného spracovania. Je vstupným autom mladých do sveta dobrých áut a úspešne konkuruje aj fenoménu posledných desaťročia - BMW radu 3. Celkovo je k dispozícii šesť verzií Audi A4, nechýbajú medzi nimi ani “super verzie” S4.

Audi A4 Avant Foto: Audi

A5 / S5


Audi A5 je vozidlo, do ktorého sa jednoducho musíte zamilovať. Svetlo sveta prvýkrát uzrelo iba pred zopár rokmi ako kupé, neskôr sme sa dočkali aj kabrioletu a verzie Sportback s piatimi dverami. Už pri prvej generácii sa zdalo, že ani nie je čo vylepšovať, napriek tomu sa to dizajnérom a technikom podarilo. Aktuálna generácia Audi A5 je “poriadny kus auta”, ktorého krásu predčia snáď iba jeho špičkové jazdné vlastnosti.

Audi A5 Foto: Audi

A6 / S6


Audi A6 je hierarchicky prvým Audi automobilom, ktorý sa vyrába aj ako hybrid a tiež v all-road verzii. V základe je A6 limuzína s pridanou hodnotou, ktorú nemohlo z priestorových dôvodov ponúknuť A4. A6 je teda akýmsi kompromisom medzi limuzínou A8 a sedanom A4, pričom sa nám ponúka aj ako variant Avant, teda automobilkou Audi premenenované kombi.

Audi A6 Foto: Audi

A7 / S7


Audi A7 je vozidlom, ktoré sa na ceste nedá prehliadnuť, veľa ľudí si však kladie otázku, na čo má vôbec Audi tento model vo svojej ponuke. Nestačí jedno päťdverové kupé Audi A5 Sportback? Zrejme nestačí, pretože A7 je predstaviteľom akejsi dizajnovej brutality a ohromujúcich jazdných vlastností podmienených úžasnými technológiami.

Línie vozidla cieľavedomo smerujú k zadným kolesám a dodávajú dynamiku A7 Sportback. Elegantná splývavá zadná časť presne zvýrazňuje silné stránky Audi A7 Sportback. Prostredníctvom jeho výnimočných línii zdôrazňuje emocionálny charakter, ktorý je typický skôr pre klasické dvojdverové kupé. A veľkorysosť Audi A7 Sportback je viac než zaujímavá: funkčný koncept batožinového priestoru ponúka objem až 1 390 litrov.

Audi A7 Foto: Audi

A8 / S8


Limuzína A8 je konkurentom slávneho Mercedesu triedy S a obľúbeného BMW radu 7. Automobilka sa snaží presadiť názor, že aj svetu limuzín by mal vládnuť okázalý technický pokrok, ktorého predstaviteľom je práve Audi A8. Pravdou je, že limuzína od Audi je skutočne na vysokej technickej úrovni, ktorá sa prejavuje najmä na bezpečnosti automobilu. Výrazne sa odlišuje od konkurentov, stavia na avantgardnom smelom dizajne a veľkých rozmeroch. Na Audi A8 je veľké fakticky všetko a stáva sa veľmi dobrou voľbou ľudí, ktorí vyžadujú od svojho vozidla maximum.

Audi A8 Hybrid Foto: Audi

Q3, Q5, Q7


Prvé SUV od Audi bolo Q7, neskôr sa dočkalo aj zmenšených verzií Q5 a Q3. Zatiaľ, čo Q7 je demonštráciou sily automobilky a finančných dispozícií jeho majiteľa, modely Q5 a Q3 sú o niečo ekonomickejšie, menšie a bežní ľudia sa na ne pozerajú trocha pozitívnejšie. Q3 sa dá dokonca porovnať s väčším hatchbackom, čím sa vymyká z predstavy o vozidle SUV. Spomedzi tejto trojice automobilov je jedno trocha viac naklonené k šetreniu životného prostredia, konkrétne Audi Q5 ponúka pohon všetkých štyroch kolies a hybridný pohon súčasne.

Audi Q3, Q5 a Q7 Foto: Audi

TT


Malý športový automobil, ktorý sa dnes ponúka v dovedna šiestich verziách. Toto dvojmiestne vozidlo sa predáva ako kupé s pevnou strechou a tiež ako roadster, pri ktorom je strecha skladacia. Sám výrobca sľubuje prísne športový charakter, vysoký potenciál výkonu, emocionálny zážitok z jazdy a “extrémny pôžitok vďaka extrémnemu výkonu”.

Audi TT Roadster Foto: Audi

R8


Audi R8 je automobilový skvost, ktorý si len veľmi ťažko hľadá konkurenta. Kto nesedel za volantom tohto výkonného veľkého monštra a nejazdil ho aspoň jeden deň, ten nepochopí emocionálny potenciál vozidla, ktoré je centrom pozornosti za každých okolností. Audi R8 sa vyrába vo verziách kupé a kabrio, pričom ten so skladacou strechou nesie pomenovanie Spyder.

Audi R8 Spyder Foto: Audi
Aktuálna generácia sa od prvej veľmi nelíši, zmeny nastali skôr iba kozmetické a preto sú aj staršie vozidlá R8 stále atraktívnou kúpou. Dokonca ešte o niečo atraktívnejšou, než kúpa nového, pretože cena tri roky starého vozidla sa pohybuje na úrovni od 60-tisíc eur. Hodnota nového kusu štartuje na sume 120-tisíc eur a stúpa až k ohromujúcim 172-tisícom eur za verziu R8 Spyder 5,2 FSI V10 quattro S tronic.

Komentáre