Auto&Techno
Vauxhall SRV: Má takmer polstoročie a stále vyzerá futuristicky
Erik Stríž, 4. apríla 2017 10:00
Vauxhall SRV (koncept, 1970) Foto: Vauxhall Vauxhall SRV sa stal platformou pre budúce automobilové koncepty a mal byť demonštráciou toho, že sa značka dokáže prispôsobiť trhu stále náročnejšom na moderné technológie. SRV znamená Styling Research Vehicle a odpremiérované bolo v Londýne roku 1970. Športiak mal priečne v strede uložený motor a vyrobený bol z materiálu GRP, teda zo skleným vláknom vystuženého plastu.
Vauxhall SRV (koncept, 1970) Foto: Vauxhall Pútavým doplnkom bolo umiestnenie prístrojovej dosky. Vo všetkých automobiloch, bez ohľadu na typ a kategóriu, sa nachádza pred volantom, v prípade konceptu SRV však našla miesto na dverách vodiča. Čítate správne, takto neštandardne (a dnes už môžeme napísať aj nešťastne) to dizajnér vymyslel. Panel s ručičkovými ukazovateľmi bol uložený na otočnom kĺbe, vďaka ktorému sa dal v primeranom rozsahu nastavovať jeho náklon. Prístrojovka bola vždy umiestnená na pri pravom kolene vodiča, pričom koncept mal volant uložený na pravej strane.
Sme radi, že sa tento dizajnový prvok nikdy neuchytil, nebol vôbec praktický.
Vauxhall SRV (koncept, 1970) Foto: Vauxhall Zaujímavosťou je, že športový koncept SRV bol nasledovníkom iného konceptu, ktorý automobilka uviedla ešte štyri roky predtým. Vauxhall XVR z roku 1966 mal krajšie ladnejšie tvary, modernejší zovňajšok a pôsobil oveľa „civilnejšie a reálnejšie“.
Vauxhall SRV (koncept, 1970) Foto: Vauxhall Zdroje: Vauxhall SRV, The Vauxhall SRV Concept
ODPORÚČAME AJ:
Predstavy o doprave v roku 2000 z 50. rokov minulého storočia
Mikroautá Brütsch sa predávali za pár stoviek, jazdili za 2,5 litra
Jawa vyrábala aj autá, pretekali aj s 0,6-litrovým motorom
Trojkolesový Reliant Regal neznášala celá Británia, nielen Mr. Bean
Obrovský veterán, ktorý šoféroval aj DiCaprio
Poznáme ju asi všetci. No meno krásnej Victorie od Fordu je zabudnuté
Angličania oživia klasický športiak po 60 rokoch, iba pre najbohatších









