Auto&Techno

Trident Iceni: Odporcovia nafty zaplačú

"Športový roadster Trident Iceni sa môže pýšiť viacerými paradoxmi. Práve preto je zaujímavejší, ako nové autá od Mercedesu a BMW. "

Erik Stríž, 6. mája 2014 14:00
Trident Iceni Foto: Trident


Nie je potrebné nahovárať si, že by slovenskí bonitní podnikatelia mali iné vášne, ako ich zámorskí kolegovia. Aj tí naši majú radi kvalitné športové automobily, ktorých cenovka ďaleko presahuje ročný príjem priemerného Slováka. Možno aj niektorý z týchto podnikateľov ocení Trident Iceni, športový roadster s nie celkom typickými vlastnosťami. Spomenutie slovenských fanúšikov dobrých vozidiel nie je náhodné, britská automobilka chce totiž tieto tri modely ponúkať na celom svete vrátane Slovenska.

Trident Iceni Foto: Trident

Tri verzie karosérie, dizajnový opak Lamborghini


Trident Iceni sa vyrába v modelových variantoch GT kupé (Iceni), fastback (Iceni Magna) a shooting brake (Iceni Venturer). Po dizajnovej stránke ide o automobily, ktoré budia zvýšenú pozornosť už na fotografiách, na cestách teda musia vzbudzovať o to väčší dojem.

Nápadný je predovšetkým zadok automobilu, ktorý uprednostňuje masívne oblé tvary pred tými ostrými. Dalo by sa povedať, že v otázke dizajnu je Trident presným opakom vozidiel od Lamborghini. Verzia roadster bez strechy takisto preferuje obliny a ponúka pomerovo nezvyčajne dlhú prednú kapotu.

Trident Iceni Foto: Trident

Volajte ma pán paradoxov


Cieľom výrobcu asi nebolo do jedného automobilu nakombinovať čo najviac protikladov, avšak podarilo sa mu veľmi dobre.

Tým prvým je už samotný motor, ktorý v automobiloch radu Iceni pracuje. Napriek tomu, že športové roadstery sú vo svete takmer výlučne vybavené benzínovými agregátmi, v prípade Trident Iceni sa stretávame s naftovým.

Trident Iceni Foto: Trident

Aj napriek tomu, že špičkové výkonné automobily sú dnes k dispozícii aj v naftových variantoch, stále sa nájdu odporcovia s tvrdením, že pred 50 rokmi na naftu jazdili iba traktory. Napriek tomu má tento traktor výkon 435 konských síl (320 kW), krútiaci moment až 1286 Nm a z pokoja na sto zrýchli za 3,7 sekundy. V predaji bude aj výkonnejšia edícia s parametrami 669 koní (492 kW) a 1422 Nm.

Objem valcov motora typu V8 je prekvapivých 6,6 litra, čo je výrazný nadpriemer väčšiny športových roadsterov. Paradoxom tu je skutočnosť, že aj napriek tomuto objemu a vyššie zmienenému výkonu má Iceni kombinovanú spotrebu iba 4,1 litra paliva na 100 km jazdy. Na jedno natankovanie 130 litrovej nádrže vozidlo prejde 3200 kilometrov, tvrdí výrobca.

Trident Iceni Foto: Trident

A posledným prekvapením sú jeho samotné konštrukčné variácie. Vo všetkých troch prípadoch ide o totožný automobil s rovnakými jazdnými vlastnosťami a s rovnakým podvozkom. Rozdelenie na kabriolet, kvázi kombi a fastback (predĺžené uzavreté kupé) je teda skôr iba otázkou karosérie.

Komentáre