Auto&Techno

Top Gear hodnotí: Ktorý športový naftový hatchback je najlepší?

"Kultový magazín Top Gear podporil názory viacerých britských odborníkov a zhodol sa s nimi na tom, ktorý hot hatch s naftovým motorom je najlepší."

, 6. augusta 2013 14:00
Seat Leon Foto: Seat
Tento model si získal srdcia odbornej motoristickej verejnosti vo viacerých krajinách Európy. Od magazínu Auto Express získal titul Automobil roka 2013, v tomto magazíne zvíťazil dokonca aj v porovnávacom teste s modelom BMW 118d. Teraz sa dočkal aj ocenenia od kultového magazínu Top Gear. A týmto úspešným modelom je Seat Leon. Testu sa podrobil v jeho najvýkonnejšej verzii poháňanej turbodieselom 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) v športovej verzii FR.

Najlepší hot hatch s naftovým motorom


Redaktori sa o testovanom modeli vyjadrili, že je to najlepší Seat, aké kedy mali v rukách. Ocenili vitalitu a temperament nového motora 2,0 TDI. Tento motor sa chváli akceleráciou z 0 na 100 km/h za 7,5 s.

Seat Leon Foto: Seat
Okrem jazdných vlastností redaktori vyzdvihli aj vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Tento testovaný Leon je vo Veľkej Británii totiž lacnejší ako sesterský VW Golf poháňaný slabším motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), a pritom má bohatšie vybavenie.

Je ľahší ako predchodca


Model Leon je prvým automobilom značky SEAT, ktorý využíva novú modulárnu stavebnicu komponentov MQB koncernu Volkswagen. Vďaka tejto inovatívnej konštrukcii má o 90 kg nižšiu hmotnosť ako model predchádzajúcej generácie.

Debutu sme sa dočkali koncom roka 2012. V priebehu prvého polroku 2013 sa objavil na trhoch takmer všetkých európskych štátov.

Seat Leon Foto: Seat
Ďalším rozdielom medzi novinkou a predchádzajúcou generáciou je to, že nový Leon prichádza s viacerými modelmi v rodine. Na jar tohto roku mala premiéru trojdverová verzia Leon SC (Sport Coupé) s rázvorom skráteným o 3,5 cm. Dočkáme sa aj verzie Leon ST Kombi (Sport Tourer), ktorá bude mať svetovú výstavnú premiéru v septembri na frankfurtskom autosalóne.

Kombi má oproti základnému päťdverovému modelu o 27 cm predĺžený zadný previs karosérie, čo umožnilo do elegantnej karosérie integrovať batožinový priestor s objemom 587 dm3 (až 1470 dm3 pri sklopenom operadle zadných sedadiel a naložení po strop).

Či chcete benzín alebo diesel, v tejto ponuke si vyberiete. K dispozícii je široká ponuka motorov TSI a aj turbodieselov TDI vybavených turboprepĺňaním a priamym vsetrkovaním paliva. Výkonové rozpätie motorov siaha od 63 kW (86 k) po 135 kW (184 k), pri niektorých agregátoch si zákazníci môžu objednať aj automatickou prevodovku DSG s dvoma spojkami.

Komentáre