Auto&Techno

Testovali sme Renault Clio: Dizajn vs. jazdné vlastnosti

"Dizajnová krása sa novej generácii modelu Clio nedá uprieť. Ako sa na ňom ale jazdí?"

, 18. apríla 2013 12:00
Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Jedným z faktorov, ktorí si ľudia pri kúpe auta všímajú, je dizajn. Predsa len je dôležité, či sa nám to auto páči alebo nie. Nebudeme predsa jazdiť na niečom, čo úplne odporuje našej predstave estetickej krásy. Práve z tohto hľadiska treba Renault pochváliť. Nová generácia Clia je doslova krásna, aj v porovnaní so svojou predchádzajúcou generáciou. Model upúta na prvý pohľad.

Interiér nesklame


Keď si sadnete do auta, nebudete takisto sklamaní. Dizajn interiéru pôsobí veľmi moderne a zaujímavo. Štýl mu dodáva najmä červená palubovka, ale aj ostatné červené doplnky a sedadlá, ktoré takisto ladia s ostatnými časťami interiéru.

Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Dizajnovo veľmi dobre vyzerá aj lesklá čierna, ktorá je nielen na dverách, ale aj okolo multimediálneho systému či dokonca na volante. Vyzerá to naozaj lákavo, po praktickej stránke to však nie je najlepšie riešenie. Všetko, čoho sa dotknete, ponesie viditeľné odtlačky vašich prstov. Keďže je celkom fajn, keď sa pri šoférovaní držíte volantu, pripravte sa na to, že bude neustále „docapkaný“.

Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Kvalitná výbava


Nielen dizajn, ale ani výbava vás určite nesklame. Keď si kúpite Clio, automaticky v ňom máte LED svetlá, tempomat a asistenta rozjazdu do kopca. Ten síce občas uvažuje, či stojí v kopci alebo nie, ale v konečnom dôsledku je veľmi dobrým spoločníkom.

Čo sa týka tempomatu, nikdy nie je na zahodenie. Predsa len je príjemné, keď si pri konštantnej rýchlosti môžete oddýchnuť a dať dole nohu z plynu. No máme menšie výhrady voči ergonómii. Zapínanie tempomatu nájdete medzi radiacou pákou a ručnou brzdou. Dá sa na to zvyknúť, ale predsa len by bolo lepšie, keby zapínanie bolo niekde po ruke. Keď však tempomat nastavujete a nastavujete si rýchlosť, tak to už robíte na volante, takže sa nemusíte stále pozerať niekam dole.

Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Čo sa týka ergonómie, ešte by sme vytkli vyhrievanie sedadiel. Tlačidlo sa nachádza vedľa sedadla pri dverách a niekedy musíte dosť hľadať rukou, kým ho nájdete.

Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Pustite si hudbu


Multimediálny systém Media Nav poznáme z viacerých Renaultov a už tradične mu nie je čo vytknúť. Je jednoduchý na ovládanie, ikony sú dosť veľké a ovláda sa dotykovo. Okrem mapy a navigácie tu ovládate aj rádio.

Koľko ľudí odveziete?


Posed vodiča sa trochu znížil, ale viete si nastaviť výšku aj vzdialenosť volantu, čo vám určite pomôže. Miesta má vodič dostatok, mierne horšie je na tom spolujazdec, pretože do jeho priestoru trochu zasahuje stredová konzola.

Vzadu je na túto triedu v podstate dobrý priestor na nohy, ale keďže sa strecha zvažuje smerom dole, privysokých ľudí vzadu nepovozíte. A keď sa aj zmestia, možno im bude vadiť, že horná línia okna je trochu nižšie a nebudú dobre vidieť von.

Batožinový priestor má objem 300 litrov.

Nové Clio je skutočnou dizajnérskou lahôdkou. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Motorizácia


Testovali sme model s benzínovým motorom TCe s objemom 0,9 l. Dosahuje výkon 66 kW (90 k), a to pri 5250 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment je 135 Nm. Na pretekársku dráhu to síce nie je, ale pre bežné presúvanie sa po meste vám úplne stačí. Je síce pravda, že pri voľnobehu mierne vibruje, ale počas jazdy to až tak cítiť nebudete. Spojený je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Má Štart/Stop systém a môžete si zvoliť aj režim ECO. Vtedy sa možno trochu zníži jeho výkon, ale na spotrebe ušetríte aj pol litra benzínu na 100 km.



My sme počas testu jazdili po meste a priemernú spotrebu sme mali 6 l/100 km. Keď sme sa vybrali na diaľnicu a išli sme rýchlosťou 130 km/h, priemerná spotreba poskočila na 7 l/100 km.

Áno alebo nie?


Renault Clio je skutočná dizajnová lahôdka. Vyzerá dobre nielen zvonku, ale aj vnútri. Výbava je slušná, na ceste vás bude sprevádzať tempomat aj asistent rozjazdu do kopca. Multimediálnemu systému nie je čo vytknúť a hudbu si takisto môžete vychutnať. Motorizácia by sa možno zišla silnejšia, ale na bežnú jazdu stačí, ak si nebudete všímať tie jemné vibrácie.

Kompletný cenník nájdete TU.

Komentáre