Auto&Techno
Francúzske slúchadlá, z ktorých sa uši potešia a peňaženka zaplače
Erik Stríž, 19. marca 2013 6:00
Exkluzívny vzhľad, za ktorý sa platí
Slúchadlá Aedle VK-1 sa vyrábajú ručne a v limitovaných množstvách. Vytvorenie každého jedného kompletu trvá podľa výrobcu značný čas, čo je jeden z dôvodov vyššej ceny. Tá v krajinách Európy dosahuje 300 eur vrátane daní, v prípade špeciálnej karbónovej verzie 330 eur. Aj keď sa táto suma zdá byť možno prehnaná, pre cieľovú skupinu je to stále veľmi akceptovateľná čiastka.


Aj pre milovníkov temnej čiernej
O málo drahší variant VK-1 Carbon Edition disponuje rovnakými materiálmi ako základná verzia Classic Edition, je ale takmer kompletne zafarbená na čierno. Matnosť povrchu vytvára nezameniteľný imidž, ktorý sa dá len s veľkými ťažkosťami porovnávať s inými lacnejšími slúchadlami. Jediný prvok, ktorý nemá povrch sfarbený do čiernej, je hrazda medzi obručou a slúchadlom.
Vyššia technická vyspelosť
Slúchadlá Aedle VK-1 nie sú len o imidži, prestíži a vysokej cene, ale aj o pokročilej technickej úrovni. Prevodníky sú vytvorené z titánu, vďaka čomu lepšie spolupracujú s neodymovým magnetom. Impedancia slúchadiel je 32 Ohmov, dokážu reprodukovať zvuk v intenzite až 129 dB a v spektre od 20 Hz do 20 kHz. Hmotnosť celého kompletu je 215 gramov, čo je veľmi dobrá hodnota. Na hlave teda slúchadlá nebudú ťažiť ani pri prechádzke centrom večerného mesta, navyše vzhľadom na minimalistický dizajn nebudete centrom pozornosti okoloidúcich, ako je tomu pri mnohých slúchadlách značky Beats alebo Sony.

Ručná výroba vo Francúzsku
Každý jeden komplet sa vyrába ručne a na zákazku. Individuálne sú slúchadlá testované na odolnosť (vrátane pádov na zem), všetky súčiastky sú vyrábané samotným výrobcom a aj celý proces zhotovenia prebieha na jednom mieste. Slúchadlá Aedle sa vyrábajú vo francúzskom meste Brittany, nadizajnované boli v Paríži. Doručiť ich výrobca dokáže do všetkých krajín na svete za nízky poplatok. Každý jeden vyrobený kus je navyše osadený kovovým štítkom s jedinečným výrobným číslom, vďaka ktorému sa bude môcť jeho majiteľ dostať k limitovaným ponukám výrobcu, akými sú rôzne spoločenské udalosti, pozáručný servis a podobne.