Auto&Techno
Peugeot zverejnil cenník svojej „Tristojednotky“
, 15. novembra 2012 13:00![](http://www1.webmagazin.sk/usercontent/photos/1/2/d/3-12d90a596c1393c1a7fdb27e74e8c43403401945.jpg)
Ponúka dostatok priestoru
V novom sedane z dielne Peugeot sa nebudete tlačiť. Na svoj segment ponúka dostatok priestoru všetkým pasažierom. S dĺžkou 4442 mm a šírkou 1741 mm nepatrí práve k najmenším vo svojej kategórii. Rázvor má 2652 mm. Batožinový priestor s objemom 506 l podľa normy VDA 210 (je to 640 l vyjadrených ako objem vody) postačí, ak v kufri neplánujete prevážať celý svoj život. Pod podlahou nájdete praktický priestor, kde môžete odložiť napríklad povinnú výbavu.
![](http://www2.webmagazin.sk/usercontent/photos/9/7/9/3-979225e177964775bc0111495edda4f56cbcf5b5.jpg)
Pre bezpečnosť na každom kilometri
Peugeot sa zameral aj na aktívnu a pasívnu bezpečnosť. Každá úroveň výbavy má ESP, teda elektronický stabilizačný systém, a ASR, teda protišmykový systém. Takisto v každej úrovni nájdete airbag vodiča, spolujazdca a dva bočné airbagy vpredu.
V modeli nájdete trojbodové bezpečnostné pásy, ktoré sú v závislosti od úrovne vybavené systémom pyrotechnických napínačov. Ak dôjde k nárazu, zatlačia vás do sedadla ťahom vyvolaným spustením pyrotechnickej nálože.
Niekedy sa stane, že musíte nárazovo zabrzdiť a možno zabudnete bliknúť autám za vami, aby brzdili aj oni. Peugeot 301 to vyriešil automatickým rozsvecovaním výstražných svetiel. Ak budete brzdiť príliš dôrazne, výstražné svetlá sa rozsvietia automaticky a upozornia vodičov za vami na situáciu. Keď stlačíte plyn, svetlá zhasnú.
![](http://www2.webmagazin.sk/usercontent/photos/6/0/4/3-60410b87bfe6493832e8727801a0993882caacae.jpg)
Benzín alebo nafta?
„Tristojednotka“ je na trhu s dvomi benzínovými motormi. Trojvalec VTi s objemom 1,2 l a výkonom 72 k sľubuje kombinovanú spotrebu 5,3 l na 100 km. Je spojený s päťstupňovou manuálnou alebo manuálnou robotizovanou prevodovkou.
Motor VTi s objemom 1,6 l má vyšší výkon – 115 k. Je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a hovorí o priemernej spotrebe 6,5 l na 100 km.
Dieselový motor HDi s objemom 1,6 l a výkonom 92 k je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Doplňte si, čo chcete
V doplnkovej výbave nájdete napríklad vyhrievanie predných sedadiel či zadného parkovacieho asistenta. Závisí od úrovne, ktorú si vyberiete. Základnou je Access, ktorá má v základe napríklad elektricky ovládané predné okná, plnohodnotné rezervné koleso, výškovo nastaviteľný volant.
Druhou úrovňou je Active, v ktorej k tomu dostanete aj manuálnu klimatizáciu s peľovým filtrom, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, rádio CD MP3 s dvomi reproduktormi.
![](http://www3.webmagazin.sk/usercontent/photos/e/4/2/3-e4250f507751f3acfcfafc0c342835aa25378a44.jpg)
Cenovo dostupný
Peugeot zaútočil na slovenský trh s naozaj zaujímavými cenami. Úroveň Access s benzínovým trojvalcom VTi s objemom 1,2 l začína na cenovej hladine 8490 eur. Zaujímavosťou je naftový variant, ktorý je len o 2200 eur drahší ako jeho benzínový brat.
So stúpajúcou úrovňou stúpajú aj ceny, ale tak či tak ostávajú na veľmi rozumnej úrovni. Keby ste si vybrali najvyššiu úroveň Allure s naftovým motorom HDi s objemom 1,6 l, zaplatíte 12990 eur.
Kompletný cenník nájdete tu:
Cenník Peugeot 301