Auto&Techno
Novinky Peugeot, Škoda a Citroen. Ktorú by ste si vybrali?
, 16. novembra 2012 6:00![](http://www1.webmagazin.sk/usercontent/photos/0/5/7/3-057d08338398ae81fc89010919731086a2e3bab4.jpg)
1. Motorizácia
Všetky tri modely ponúkajú vznetový aj zážihový motor. Modely Citroen C-Elysée a Peugeot 301 majú v ponuke
benzínový motor VTi s objemom 1,2 l (pre niektoré úrovne výbavy aj 1,6 l) a s výkonom 72 k. V tomto smere je na tom „Škodovka“ lepšie, pretože jej benzínový motor MPI s objemom 1,2 l má výkon 75 k a motor TSI ponúkajú v troch variantoch s ešte vyšším výkonom. Cenovo však vedú modely C-Elysée a 301 výhodnejšie ako Škoda Rapid.
Viac o modeli Citroen C-Elysée nájdete tu: Na trhu je nový Citroen C-Elysée
![](http://www1.webmagazin.sk/usercontent/photos/1/2/d/3-12d90a596c1393c1a7fdb27e74e8c43403401945.jpg)
Citroen C-Elysée a Peugeot 301 v najnižšej úrovni s benzínovým motorom s objemom 1,2 l stoja 8490 eur. Škoda s benzínovým motorom MPI s objemom 1,2 l v najnižšej úrovni výbavy stojí 11 111 eur, s motorom TSI cena stúpa na 11 999 eur. Peugeot a Citroen s naftovým motorom v najnižšej úrovni výbavy stoja 10 690 eur a Škoda Rapid 15 230 eur.
Kompletné cenníky nájdete tu:
Škoda Rapid
Citroen C-Elysée
Peugeot 301
2. Spotreba
Kto má náskok v spotrebe, je ťažké určiť. Záleží od motorizácie – keby sme chceli porovnať benzínové motory s objemom 1,2, Škoda ponúka dva typy. Jej MPI sľubuje kombinovanú spotrebu 5,8 l na 100 km, čo je viac ako kombinovaná spotreba C-Elysée a 301, pretože tie hovoria o kombinovanej spotrebe 5,3 l na 100 km. Škodovácky motor TSI s objemom 1,2 však sľubuje kombinovanú spotrebu 5,1 l na 100 km.
Viac o modeli Škoda Rapid nájdete tu: Škoda Rapid je spoľahlivá limuzína pre celú rodinu
![](http://www2.webmagazin.sk/usercontent/photos/8/1/d/3-81d76a333312282e9841b66d1c6ff08bb5b21c2f.jpg)
3. Výbava
Všetky modely majú tri úrovne výbavy. Vezmime sa pre porovnanie hneď najnižšiu úroveň.
Škoda Rapid vám bez príplatkov ponúkne airbag vodiča a spolujazdca s možnosťou deaktivácie, hlavové airbagy a bočné airbagy vpredu. Štandardom sú delené zadné sedadlá, klimatizácia, elektricky ovládané predné okná a rádio.
Peugeot v najnižšej úrovni ponúka airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, elektricky ovládané predné okná, rezervné koleso, diaľkové centrálne zamykanie či výškovo nastaviteľný volant. Citroen C-Elysée je na tom podobne.
Viac o modeli Peugeot 301 nájdete tu: Peugeot zverejnil cenník svojej "Tristojednotky"
![](http://www1.webmagazin.sk/usercontent/photos/4/0/5/3-405899eb8a85c05955895b1851ae53b94b170664.jpg)
Všetky tri modely sú už v predaji.