Auto&Techno
Peugeot 108, najmenší fešák z Francúzska
Erik Stríž, 21. februára 2014 10:00Peugeot 108 Foto: Peugeot
Ženevský autosalón sa blíži a automobilky postupne informujú o modeloch, na ktorých premiéru by sme sa mali dovtedy pripraviť. Jedným z týchto automobilov, o ktorých už vieme, ale nezažili svoju premiéru, je Peugeot 108. Toto malé vozidlo je paralelou na Renault Twingo, ktorému chce robiť Peugeot konkurenčné garde. Po dizajnovej stránke ide o celkom odlišné vozidlá, napriek tomu oslovujú prakticky tú istú časť zákazníckeho spektra. Sú ňou najmä mladší ľudia žijúci v meste, ktorí preferujú malé rozmery a nízku prevádzkovú nákladovosť automobilov.
Peugeot 108 je možné porovnávať aj s väčším modelom 308, s ktorým zdieľa viacero dizajnových prvkov a tiež filozofie prístupu k vodičovi. Peugeot sa snaží dbať na to, aby sa v jeho automobiloch všetci pasažieri cítili dobre a aby mal vodič pocit, že sa vnútorné rozloženie interiéru prispôsobilo výlučne jeho potrebám. Peugeot tomu hovorí ergonomický dizajn.
Peugeot 108 Foto: Peugeot
Dúhové auto s nálepkami za príplatok
Snaha o prispôsobenie sa vodičovi v prípade modelu 108 zachádza ešte ďalej, výrobca umožňuje široký rozsah personalizácie. Tá sa dotýka najmä vonkajšieho vzhľadu vozidla, zákazník si bude môcť vybrať zo širokej škály farieb, ich kombinácií a nalepovacích grafík. Podobnú možnosť personalizácie očakávame aj v interiéri, avšak k nemu sa zatiaľ výrobca nevyjadril.
Peugeot 108 Foto: Peugeot
S vetrom vo vlasoch
Zaujímavosťou je, že v ponuke bude aj možnosť vybavenia automobilu automatickou plátenou strechou. Zo zavretého vozidla sa takto v priebehu niekoľkých sekúnd stane otvorený, niečo na spôsob toho, čo sme už mali možnosť vidieť napríklad v Smart Fortwo Cabrio a Porsche 911 Targa. V tomto prípade však majiteľ nebude musieť zaplatiť také veľké peniaze ako za Porsche, keďže Peugeot chce modelom 108 osloviť skôr spomínaného mladšieho zákazníka.
Dva malé motory, ani jeden elektrický
V čase uvedenia do predaja bude Peugeot 108 k dispozícii iba s benzínovými motormi. Základom bude motor e-VTi s výkonom 69 konských síl (51 kW), o niečo lepšie výsledky bude podávať 1,2-litrový PureTech VTi s výkonom 83 konských síl (61 kW). V obidvoch prípadoch sa budeme stretávať s nízkou spotrebou paliva, avšak aj v tomto prípade si na upresnenie ešte budeme musieť počkať. Motory budú v základnom variante kombinované s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, za príplatok sa vozidlo vybaví automatikou.
Peugeot 108 Foto: Peugeot
Tešíme sa na premiéru v Ženeve
Výbava základného modelu sa celkom pochopiteľne nebude dať porovnávať s tou, ktorú nachádzame v základných výbavách prémiových značiek, tešiť sa ale môžeme na sériu bezpečnostných systémov, asistent rozjazdu do kopca a pol tucta airbagov. Všetky detailné informácie o Peugeote 108 vrátane upresnenia jeho ceny a úrovní výbav výrobca poskytne až po premiére vozidla na autosalóne v Ženeve, ktorý už netrpezlivo očakávame.