Auto&Techno

Aká bude najlepšia limuzína na svete?

"Mercedes-Benz triedy S bolo vždy považované za jedno z najlepších áut na svete a nová generácia tohto prémiového vozidla opäť prekoná očakávania. "

Erik Stríž, Mercedes-Benz, 19. apríla 2013 6:00
Nová generácia Mercedesu triedy S Foto: Mercedes-Benz

Konečne nový dizajn


Nový Mercedes-Benz triedy S sa po dlhšej dobe dočká významnejšej úpravy exteriéru. Predná maska sa bude trocha ponášať na nové Áčko a celkový zjav vozidla by mal pripomínať limuzíny Maybach. Práve tie by mala nová trieda S čiastočne nahradiť. Skutočnosť, že automobil bude určený predovšetkým pre bonitné spektrum zákazníkov, je zdôraznená suverénnymi svalnatými líniami, rozsiahlou maskou chladiča a luxusným interiérom s doteraz nevídane detailným spracovaním.

Mercedes zatiaľ oficiálne neukázal, ako vyzerá jeho nová trieda S, avšak internet už obehli špionážne fotografie z fotenia brožúr. Foto: Autoevolution.com

Interiér v znamení luxusu


Vnútro novej generácie limuzíny prinesie pasažierom nielen bezpečnosť a pohodlie, ale aj detailne prepracovanú vizuálnu kulisu s dôrazom na glamour. Aj ten si však zachováva triezvosť a viac než na okázalé ornamenty kladie dôraz na kompaktnosť, kvalitu materiálov a jednotnosť.

Vyladené detaily, dizajnová stálosť a luxus - to sú domény interiéru. Foto: Mercedes-Benz

Viac pozornosti pre zadných pasažierov


Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom. Pretože nielen na veľkých zámorských trhoch ako USA, Čína alebo Japonsko má trieda S jednoznačné postavenie ako reprezentačný sedan. Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike majiteľ triedy S často sedí osobne za volantom, vlajková loď programu osobných áut Mercedes-Benz v Ázii má postavenie vozidla so služobným šoférom. Logickým dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

Nový Mercedes bude venovať zvýšenú pozornosť zadným pasažierom. Foto: Mercedes-Benz
Sústredenie sa na zadných pasažierov sa prejavilo vo viacerých ohľadoch, k jedným z najzaujímavejších je masážna funkcia ENERGIZING na princípe horúceho kameňa. V spolupráci s fyzioterapeutmi a psychológmi experti na sedenie z dielne Mercedes-Benz vyvinuli jedinečnú masáž so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle a s integrovanou tepelnou funkciou. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla. Nechýba ani aktívna ventilácia sedadiel doplnená o reverzný efekt.

Nový multimediálny a informačný systém je výsledkom komplikovaného vývoja. Vodič cez neho môže ovládať prakticky každý detail vozidla. Foto: Mercedes-Benz

Nové technológie ochránia aj chodcov


Technológia s názvom Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu hovorí sám o sebe v podstate všetko. Keď však niekto povie PRE-SAFE PLUS, to už tak jednoznačné nie je. Táto funkcia obsiahnutá v Mercedesoch zabezpečuje ochranu ďalších vozidiel pri hrozbe zadnej zrážky. Stručne povedané, automobil sa zablokuje tak, aby eliminoval možnosť sekundárnej kolízie spôsobenej nárazom zozadu.

Mercedes zatiaľ oficiálne neukázal, ako vyzerá jeho nová trieda S, avšak internet už obehli špionážne fotografie z fotenia brožúr. Foto: Autoevolution.com
S tým priamo súvisí samostatná technológia PRE-SAFE, ktorá do rýchlosti 50 km/h monitoruje okolie vozidla a keď sa do jeho bezprostrednej dráhy dostane chodec, autonómne zastaví. Podobný systém možno poznáte z vozidiel značky Volvo. So všetkým vyššie spomenutým priamo súvisí technológia Distronic Plus. Tá vodiča podľa slov výrobcu odbremeňuje pri jazde v jazdnom pruhu a ovláda automatické sledovanie vozidiel v zápche. Platforma Bas Plus zas zosilňuje brzdný efekt pri prejazde križovatkou s priečnou premávkou.

Nový multimediálny a informačný systém je výsledkom komplikovaného vývoja. Vodič cez neho môže ovládať prakticky každý detail vozidla. Foto: Mercedes-Benz

Komunikačná centrála a jedinečná koncertná sieň


Na vývoji novej generácie multimédií značky Mercedes-Benz spolupracovalo niekoľko stoviek vývojárov na celom svete a napísalo pritom viac ako 30 miliónov riadkov kódu. Srdcom nového systému COMAND Online je Intel Atom, teda procesor, ktorého výkonnosť v ničom nezaostáva za komponentmi používanými v súčasných laptopoch. Nová trieda S je ako prvý sedan sériovo vybavený jedinečným systémom Frontbass. Tento systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka holej karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory. Alternatívne k sériovému ozvučovaciemu systému s desiatimi reproduktormi sú k dispozícii na výber hneď dva mimoriadne kvalitné audiosystémy - ozvučovací systém s priestorovým zvukom Burmester a špičkový ozvučovací systém s priestorovým zvukom 3D Burmester High-End.

Mercedes-Benz zverejňuje informácie o novej generácii triedy S iba postupne. Už dnes je však celkom zrejmé, že nové limuzíny tejto nemeckej automobilky opäť prekonajú hranice toho, čo dnes považujeme za luxusnú prepravu.

Komentáre