Auto&Techno

Nový Ford Kuga: V čom je jedinečný?

"Nový Ford Kuga má v Európe svoju premiéru. Toto SUV prichádza aj s novinkami, ktoré v jeho kategórii nie sú veľmi obvyklé."

, 13. marca 2013 14:00
Ford Kuga Foto: Ford
Práve novou Kugou chce Ford expandovať na rýchlo sa rozvíjajúci európsky trh SUV. Aby svoje šance zvýšili, pripravili ponuku naozaj zaujímavých technologických noviniek, z ktorých niektoré nie sú v tejto kategórii vozidiel zvyčajné.

Po prvý raz sa v tejto kategórii objavuje napríklad otváranie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk. Stačí len jemne pokývať nohou pod zadným nárazníkom a dvere sa otvoria.

Ford Kuga Foto: Ford

Jazdné schopnosti


Ford ponúka v modeli Kuga aj svoj inteligentný pohon všetkých kolies vrátane systému automatického zníženia rýchlosti pri vjazde do zákruty Curve Control. Tento systém pohonu všetkých kolies preventívne zhodnocuje jazdné podmienky, a to dvadsaťnásobne vyššou rýchlosťou, ako trvá žmurknutie oka. Upravuje rozdelenie hnacej sily na všetky štyri kolesá, čím poskytuje vodičovi optimálnu kombináciu ovládania vozidla a prenosu ťažnej sily.

Prenos ťažnej sily je jeho cieľom pri nižších rýchlostiach. Pri rýchlostiach nad 30 km/h sa snaží zlepšiť pocit z riadenia vozidla a jeho ovládanie. Na združenom displeji sa vodičovi kedykoľvek zobrazí požadovaný krútiaci moment každého kolesa.

K tomu sa dodáva spomenutý systém Curve Control. Ten pomáha vodičom, ktorí vošli do zákruty príliš rýchlo. Systém zmierni kritickú mieru nedotáčavosti prudkým zabrzdením a v prípade, že vodič stále drží nohu na plynovom pedáli, dokáže znížiť aj krútiaci moment motora.

Počujete to ticho?


Výrobca uvádza, že sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom Kuga výrazne znížil cestný aj aerodynamický hluk v kabíne. Zlepšenie sa podarilo dosiahnuť vďaka použitiu modernej technológie eliptických akustických zrkadiel na meranie prvkov vonkajšieho prostredia, ktoré môžu ovplyvňovať hladinu hluku a vibrácií vo vnútri vozidla.

Po prvýkrát motor Eco Boost


Kuga sa chváli aj výraznou úsporou paliva. Spotreba paliva v zážihovom motore sa podľa výrobcu znížila o 25 percent a vo vznetovom motore o 10 percent.

Ford Kuga Foto: Ford
Vybrať si môžete napríklad zážihový motor Eco Boost s objemom 1,6 l a pohonom predných kolies. Uvádza sa pri ňom výkon 110 kW (150 k) a spotreba od 6,6l/100 km. Verzia s pohonom všetkých kolies sa vyznačuje výkonom 134 kW (182 k) a spotrebou od 7,7 l/100 km.

K dispozícii je vznetový motor TDCi Duratorq s objemom 2,0 l. Je dostupný s pohonom predných kolies, s výkonom 103 kW (140 k), alebo s pohonom všetkých kolies so spotrebou od 5,3 l/100 km. Dostupná je aj verzia s výkonom 120 kW (163 k), ktorá sa vyznačuje spotrebou od 5,9 l/100 km.

Ford Kuga Foto: Ford
K prvkom úspornej technológie Ford ECOnetic, ktorá prispieva k zníženiu emisií a je dostupná v celej ponuke vozidiel, patrí ekologický režim Eco Mode, ukazovateľ radenia prevodových stupňov Gear Shift Indicator a aktívne zatváranie mriežky chladiča Active Grille Shutter, ktoré znižuje aerodynamický odpor aj spotrebu paliva. Modely s pohonom všetkých štyroch kolies budú v ponuke s automatickou prevodovkou.

Dostatok technologických systémov


Pre pohodlnejšie parkovanie je možné mať aj aktívneho parkovacieho asistenta. Dobrým spoločníkom na cesty je systém monitorovania mŕtveho uhla , systém predchádzania nárazom pri nižších rýchlostiach, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu či sledovanie nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu. Kuga disponuje aj systémom na sledovanie pozornosti vodiča či systémom rozpoznávanie dopravných značiek.

Komentáre