Auto&Techno
Nové Mercedesy na obzore. Vieme, ako budú vyzerať
Erik Stríž, 13. júna 2014 10:00Mercedes-Benz Concept Coupe Foto: Mercedes-Benz
Trend minimalizmu sa dotýka produktového dizajnu naprieč rôznymi priemyslami, ale v tom automobilovom neplatí pre kategorizáciu produktov. Dokonca by sa mohlo zdať, že sa niektoré automobilky bijú o to, ktorá z nich uvedenie nové modelové triedy v čo najkratšom čase. Preto sa môžeme stretnúť napríklad s ešte stále exotickými BMW radu 2 a 4 a s Mercedesmi triedy GLA a CLA. V dohľadnej dobe by tieto novinky od Mercedesu mohli byť rozšírené ešte o ďalšie dve triedy s názvami MLC a GLB.
Mercedes-Benz Concept Coupe Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz MLC
Názov MLC je odvodený od základovej triedy ML, doplnkové C naznačuje slovíčko coupe/kupé. Prvotný koncept od Mercedesu bol predstavený ako Concept Coupé, ktoré malo upozorniť na záujem automobilky aj o segment SUV-kupé vozidiel. Tomuto segmentu zatiaľ neohrozene dominuje BMW X6 a práve jemu by mala nová trieda MLC konkurovať.
Keď automobilka zverejnila prvé oficiálne fotografie svojho prvého SUV-kupé, vzbudila tým veľké množstvo ohlasov. Mnohým sa koncept automobilu páči, iní ho zas nevedia prijať, pretože sa nápadne podobá na existujúce BMW X6. Aj my priznávame, že na prvý pohľad nachádzame viac podobností, ako rozdielov, ale tento údel budú zrejme niesť všetky automobilky, ktoré sa pustia do výroby modelov s touto atypickou karosériou.
Mercedes-Benz MLC bude okrem iného aj výstavnou skriňou technológií, ktoré si automobilka vyvíja sama. Vozidlo by malo fungovať aj v hybridnom režime a šetriť tak svojim majiteľom peniaze na prevádzku, ponúkne bezpečnostný balík najvyššej triedy a vo veľkej miere bude využívať osvetlenie založené na používaní LED diód.
Možno aj takto bude vyzerať Mercedes-Benz GLB Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLB
Ak sa zhodneme na tom, že vyššie spomenutý MLC bude patriť predovšetkým na povrch mestských ciest, potom trieda GLB by našla svoje pôsobisko možno aj v náročnejšom teréne. Vozidlo však zatiaľ nesie prívlastok “lifestylové”, dá sa teda počítať s tým, že s ním nepôjdete zdolávať púšte, ale skôr podzemné garáže nákupných centier.
V porovnaní s MLC nevieme o pripravovanom GLB takmer nič zásadné - ak nepočítame najnovšie správy o tom, že nemecká automobilka na tejto novej triede skutočne pracuje.
Modelová platforma G bola predstavená už v roku 1979 a odvtedy sa jej hranatý dizajn stal ikonickým. Medzičasom aj slávny Jeep prešiel z ostrých tvarov na jemnejšie, ale Mercedes-Benz G ostal verný svojmu originálu a menil sa predovšetkým minoritne - ak nepočítame nové technológie, ktoré za tie roky obsiahol. Ďalšie modely s názvom začínajúcim na G sú však presným opakom pôvodného géčka, napríklad GLA je kompaktné, karosériu má skôr ladnú, ako hranatú a s náročným terénom si nemusí rozumieť celkom dobre.
Mercedes-Benz Ener-G-Force je pravdepodobným dizajnovým konceptom pre GLB. GLB však bude značne menší. Foto: Mercedes-Benz
Možno práve tu niekde vznikol záujem o kompaktnejšiu verziu klasického Géčka, ktorá by niesla črty vozidla s drsným charakterom, ale rozmermi by sa hodila aj do urbanizovaného prostredia. Modelová trieda GLB by podľa rôznych odborných denníkov mohla byť postavená na platforme budúceho Áčka s plánovaným príchodom v roku 2018.