Auto&Techno

Najhodnotnejšou európskou značkou na svete je Mercedes-Benz

"Prémiová značka automobilov aj tento rok ukázala svoju hodnotu."

, 17. októbra 2013 14:00
Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz


Prestížna americká poradenská spoločnosť v oblasti obchodných značiek Interbrand pripravuje každoročne rebríček najhodnotnejších značiek sveta Best Global Brands. Prémiová značka automobilov Mercedes-Benz tento rok obsadila rovnako ako ten minulý 11. miesto, čím sa stala najhodnotnejšou európskou značkou na svete.

Miesto si udržala to isté, ale jej hodnota v porovnaní s minulým rokom narástla na 31,904 miliardy dolárov, čo predstavuje nárast o 6 percent. Hodnota tejto značky ustavične rastie už od roku 2009.

Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
„Sme hrdí a máme veľkú radosť, že sme dokázali zopakovať úspech uplynulého roka a zároveň opäť zvýšiť absolútnu hodnotu značky,“ komentoval výsledky štúdie Dr. Jens Thiemer, vedúci pre komunikáciu značky divízie Mercedes-Benz Cars. „To ukazuje, že našou ofenzívou rastu Mercedes-Benz 2020 a marketingovou stratégiou Best Customer Experience dosahujeme nové rekordy nielen v odbyte, ale aj v medzinárodnej povesti a vnímaní našej spoločnosti.“

Tradícia a priekopnícke nápady


Pretrvávajúci úspech dokladajú autori štúdie schopnosťou automobilky Mercedes-Benz udržať rovnováhu medzi tradíciou a priekopníckymi nápadmi mobility. Okrem toho dokážu nadchnúť ľudí pre svoje výrobky na celom svete tak ako žiadna iná automobilka.

Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Práve generácia kompaktných áut, zavedená v posledných dvoch rokoch cielene oslovuje moderné cieľové skupiny a významne tak prispela k otvoreniu značky. Od novej triedy A až po novú triedu S vozidlá dokazujú, že Mercedes-Benz stelesňuje moderný luxus bez toho, aby zanedbával požiadavky kladené na individuálnu mobilitu.

Každoročný rebríček


Agentúra Interbrand zostavuje takýto rebríček najhodnotnejších firiem každý rok. Táto štúdia generuje 100 najhodnotnejších značiek na svete. Podľa názoru výkonných riaditeľov popredných spoločností na celom svete je referenčným indikátorom sily jednotlivých značiek v medzinárodnej hospodárskej súťaži.

Komentáre