Auto&Techno
Legendárne Toledo je späť v novom šate
, 9. júla 2013 12:00Seat Toledo Foto: Seat
Seat prichádza na trh s ďalšou novinkou. Prezliekli svoje staré Toledo a urobili z neho novú rodinnú limuzínu s vylepšeným dizajnom aj technológiami. Podľa želania zákazníkov mu môžu vdýchnuť dušu prostredníctvom viacerých motorov. K dispozícii sú ako benzínové, tak aj naftové motory. My sme mali možnosť vyskúšať si Toledo s benzínovým motorom TSI s objemom 1,2 l a výkonom 77 kW (105 k) v najvyššej výbave Style.Španielske emócie
Tie emócie pocítite najmä vtedy, keď sa na Toledo pozriete spredu. Z tohto pohľadu veľmi pripomína nového Leona. Veď predsa obidve tieto autá nesú novú dizajnovú identitu značky Seat. Veľmi dobre pôsobia hranaté reflektory a aj lichobežníková maska chladiča, ktorá je dosť plochá.
Seat Toledo Foto: Seat
Táto limuzína je dlhá 4,48 metra. Dosť veľká na to, aby ste tam naskladali celú rodinu, ale nie priveľká na to, aby ste mali problém vytočiť sa v malej podzemnej garáži nákupného centra. V jednoduchosti je krása?
Po nasadnutí do auta sa tie emócie jemne vytratia. Interiér je veľmi puristický, veľmi čistý a jednoduchý. Na jednej strane to je výhoda, pretože nič neodpútava vašu pozornosť počas šoférovania. Na druhej strane si poviete, že je to trochu škoda, pretože v dnešnej dobe vie interiér vyzerať trochu inak.
Palubný počítač (ktorý je v sériovej výbave od druhého stupňa výbavy Reference) pôsobí stroho, ale zároveň funkčne. Stredový panel je jednoduchý, ovládate na ňom klimatizáciu a rádio s MP3 a CD prehrávačom.
Seat Toledo Foto: Seat
Keď už hovoríme o rádiu... Ak si vystačíte s prvým stupňom sériovej výbavy, tak si ho budete musieť dokúpiť. V druhom a treťom stupni máte v sériovej výbave Seat Sound System, teda rádio s CD a MP3, rozhraním Aux-IN a štyrmi reproduktormi. Na želanie môžete mať v týchto dvoch stupňoch výbavy aj Seat Sound System, ktorý má okrem toho aj USB, handsfree pomocou BlueTooth, šesť reproduktorov a multifunkčný displej s palubným počítačom Plus. V najvyššom stupni výbavy Style môžete mať na želanie už aj Media System, ktorý obsahuje aj navigáciu či hlasové ovládanie a spríjemní interiér svojim 5-palcovým displejom s dotykovým ovládaním.V prípade, že by ste si zvolili Media System s dotykovým displejom, interiér by vyzeral takto:
Seat Toledo Foto: Seat
Miesta dosť
Toledo sa pýši označením rodinná limuzína a v rámci svojich možností rodinnou aj naozaj je. Vodič aj spolujazdec majú dostatok miesta a nebudú ich trápiť klaustrofobické pocity. Ani cestujúci vzadu nebudú mať nejaké stiesnené pocity. Zvlášť, ak máte deti, tak sa o ich pohodlie nemusíte báť. Nebudú sa hlavou opierať o strechu a kolenami šúchať o predné sedadlá.
My sme to skúsili a previezli sme dve deti – jedno štvorročné v autosedačke a jedno osemročné, ktorému stačí podsedák. Obidve deti vystúpili z auta spokojné.
Batožinový priestor má objem 550 l.
Výbava Style
Testovali sme model Style, čo je akýsi najvyšší stupeň sériovej výbavy Toleda. Je jasné, že vzhľadom na cenu vozidla nemôžeme očakávať nadupanú výbavu, no predsa len by sa hodilo niečo k tomu pridať.
Seat Toledo Foto: Seat
Tento stupeň výbavy nám ponúkol navyše oproti ostatným napríklad predné svetlá do hmly, ktoré prisvetlovali zákruty. V sériovej výbave sme mali aj automatickú klimatizáciu Climatronic či elektricky ovládané predné aj zadné okná. V prvom stupni výbavy Entry nie sú v sériovej výbave elektricky ovládané okná a v druhom stupni Reference sú elektricky ovládané predné okná.V sériovej výbave sme mali aj tempomat, ktorý naozaj poslúži najmä na diaľnici. Veľmi jednoduchým ovládaním ho zapnete, nastavíte na vami požadovanú rýchlosť a už len točíte volantom. Jeho ovládanie sa nachádza na páčke pod volantom naľavo.
Motorizácia
Na výber máte z niekoľkých možností. Ak máte záujem o benzín, tak si môžete vybrať z motorov 1,2 MPI, 1,2 TSI a 1,4 TSI, pričom z tých TSI motorov s objemom 1,2 máte ešte na výber z dvoch rôznych výkonov – buď 63 kW (85 k), alebo 77 kW (105 k). Z naftových je Toledo v ponuke s motorom TDI s objemom 1,6.
Seat Toledo Foto: Seat
My sme testovali model s motorom TSI s objemom 1,2 l a výkonom 77 kW (105 k). Spojený bol s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Motorizácia nebola zlá, o dynamickú jazdu sa postaral aj krútiaci moment 175 Nm pri 1550 – 4100 otáčkach za minútu. Menší problém bol s odhlučnením v kabíne. Jednak bolo dosť počuť hluk od motora, ale najmä aerodynamický hluk, ktorý prekrylo len nahlas pustené rádio. Áno alebo nie?
Nové Toledo neponúka síce nadupanú výbavu, z ktorej by ste padli do kolien, no v rámci svojich možností a v cenovej relácii, v ktorej sa pohybuje, je to veľmi dobrá voľba. Začína na cene 9900 eur. Zoberte si, že za túto sumu dostanete rodinnú limuzínu, v ktorej hravo odveziete dve deti a natlačíte do kufra obrovský nákup. Dostanete úplne nové auto, na ktoré máte záruku 4 roky bez obmedzenia kilometrov.
Ak hľadáte niečo, čo sa chváli vyššou výbavou, môžete si na želanie isté veci dokúpiť. No aj napriek tomu, že si priplatíte, dostanete pomerne veľa muziky za málo peňazí.