Auto&Techno
Nová Fiesta ST je najrýchlejšie malé športové vozidlo z dielne Ford
Webmagazin.sk, 30. apríla 2013 12:00
Foto: FordFord Team RS vyladil pohonné ústrojenstvo, zavesenie kolies, riadenie a brzdy v záujme optimálnych jazdných vlastností vozidla, a zároveň ho vybavil funkciami, ktorými sa v minulosti vyznačovali len väčšie športové automobily. Môžeme spomenúť napríklad systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control (eTVC), elektronický stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) s tromi režimami, šesťstupňovú manuálnu prevodovku a kotúčové brzdy na zadných kolesách.
O vhodnosti automobilu Fiesta ST na každodenné používanie svedčí jeho hospodárna spotreba paliva 5,9 l/100 km a nízka produkcia emisií CO2 na úrovni 138 g/km, čo predstavuje 20-percentné zníženie hodnoty emisií v porovnaní s modelom predchádzajúcej generácie. Zároveň však dosahuje o takmer 20 percent vyšší výkon než 2,0-litrový motor, ktorým disponoval model prvej generácie.
Foto: FordVylepšený elektronicky regulovaný podvozok
Pri prejazde zákrutou prenáša systém eTVC brzdný účinok na vnútorné predné koleso modelu Fiesta ST, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla. Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém ESC poskytuje režim s plnou účinnosťou systému; režim šmýkania s obmedzeným účinkom systému alebo možnosť úplného vypnutia systému ESC.
Oba systémy svojou činnosťou podporujú špeciálne upravený otočný držiak náboja predných kolies, prepracovanú torznú tyč zadnej nápravy s vyššou klopnou tuhosťou, jedinečné nastavenia pružín a tlmičov na prednej aj zadnej náprave, ako aj o 15 mm nižšie položené ťažisko. Výsledkom je lepšia ovládateľnosť vozidla a vyšší jazdný komfort.
Foto: FordTechnológia motora EcoBoost
Motor EcoBoost využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla.
Jedinečné nastavenia motora a novej šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa podarilo doladiť na severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring počas jazdy zodpovedajúcej viac ako 100 kolám tohto 21-kilometrového okruhu.
Typický nositeľ označenia ST – zvnútra aj navonok
Súčasťou predných svetlometov modelu Fiesta ST sú svetlá na denné svietenie s technológiou LED a kompletná karosárska súprava ST. Nové dostupné odtiene lakov karosérie zahŕňajú červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue. V kabíne zasa nájdeme ozdobné detaily prístrojovej dosky z uhlíkových vláken, zliatinové pedále a radiacu páku, ako aj volant v štýle ST.
Foto: FordPraktické a hospodárne vozidlo s dušou pretekára
Spoločnosť Ford podrobila novú Fiestu ST vytrvalostným testom s dĺžkou 850 000 kilometrov. A aby bola vždy maximálne spoľahlivá aj v rukách tých najnáročnejších majiteľov, rozhodla sa spoločnosť Ford vystaviť tento športový hatchback ďalšiemu testovaniu na pretekárskej trati počas 7 500 km a vysokorýchlostným testom na 5 000 km.
Testovanie zahŕňalo aj skúšku odolnosti v testovacích priestoroch talianskeho technického strediska Nardo Technical Centre, počas ktorej jazdila Fiesta ST na plný plyn pri teplotách vyšších ako 40 °C.









